|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematiksel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
İÖ 722 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Düşünmenin ne olduğunu açıklar Matematiksel düşünmenin ne olduğunu açıklar Matematiksel düşünmenin özelliklerini açıklar Matematiksel düşünmenin nasıl geliştirilebileceğini açıklar Çocukların matematiksel düşünmesinin nasıl geliştirilebileceğini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, düşünme, matematiksel düşünme, matematiksel düşünmenin özelliklerinin incelenmesi ve matematiksel düşünmeyi geliştirme yolları ve çocuklarda matematiksel düşünmenin nasıl geliştirilebileceği konularının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında,
Düşünme nedir?
-Matematiksel düşünme nedir?
-Matematiksel düşünmenin özellikleri
-Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir
-Matematiksel düşünmeye teşvik etme
Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir
konuları ele alınacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düşünme nedir? |
Yıldırım, (2008), ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey, (1985), ilgili bölüm
|
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
2 |
Düşünme nedir? |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
3 |
Matematiksel düşünme nedir? |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
4 |
Matematiksel düşünme nedir? |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
5 |
Matematiksel düşünmenin özellikleri |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
6 |
Matematiksel düşünmenin özellikleri |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
7 |
Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
8 |
Arasınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
10 |
Matematiksel düşünmeye teşvik etme |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
11 |
Matematiksel düşünmeye teşvik etme |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
12 |
Matematiksel düşünmeye teşvik etme |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
13 |
Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
14 |
Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
15 |
Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir |
Yıldırım, (2008) ilgili bölüm
Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm |
Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma. |
|
16/17 |
Yarı yıl sonu sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yıldırım, C. (2008) Matematiksel Düşünme-Cemal, Ankara: Remzi Kitabevi
J. Mason, J., (Burton, L and Stacey, K. (1985) Thinking Mathematically, Addison- Wesley Publishing Company Inc
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
3 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|