Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematiksel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi

Dersin Kodu : İÖ 722

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Düşünmenin ne olduğunu açıklar
Matematiksel düşünmenin ne olduğunu açıklar
Matematiksel düşünmenin özelliklerini açıklar
Matematiksel düşünmenin nasıl geliştirilebileceğini açıklar
Çocukların matematiksel düşünmesinin nasıl geliştirilebileceğini açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste, düşünme, matematiksel düşünme, matematiksel düşünmenin özelliklerinin incelenmesi ve matematiksel düşünmeyi geliştirme yolları ve çocuklarda matematiksel düşünmenin nasıl geliştirilebileceği konularının incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Bu ders kapsamında, Düşünme nedir? -Matematiksel düşünme nedir? -Matematiksel düşünmenin özellikleri -Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir -Matematiksel düşünmeye teşvik etme Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir konuları ele alınacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Düşünme nedir? Yıldırım, (2008), ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey, (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
2 Düşünme nedir? Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
3 Matematiksel düşünme nedir? Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
4 Matematiksel düşünme nedir? Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
5 Matematiksel düşünmenin özellikleri Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
6 Matematiksel düşünmenin özellikleri Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
7 Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
8 Arasınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
10 Matematiksel düşünmeye teşvik etme Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
11 Matematiksel düşünmeye teşvik etme Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
12 Matematiksel düşünmeye teşvik etme Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
13 Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
14 Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
15 Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir Yıldırım, (2008) ilgili bölüm Mason, Burton, and Stacey (1985), ilgili bölüm Ev ödevi, proje, öğrenci raporları, beyin fırtınası, düz anlatım, tartışma.
16/17 Yarı yıl sonu sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldırım, C. (2008) Matematiksel Düşünme-Cemal, Ankara: Remzi Kitabevi
 J. Mason, J., (Burton, L and Stacey, K. (1985) Thinking Mathematically, Addison- Wesley Publishing Company Inc
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 4 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6