|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik Öğretiminde Temel Konular ve Bu Konularda Yapılan Araştırmalara Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
İÖ 721 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematik öğretmeni yetiştirmenin temellerini açıklar Matematik öğretiminde öğretim stratejilerini açıklar. Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesini açıklar Alternatif kavramlar ve kavram değişimlerini açıklar Matematik eğitimi programlarının amacını açıklar Matematik eğitiminde teknoloji kullanımını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematik öğretiminde güncel konular ve bu konuların tarihsel gelişim sürecinde incelenmesi ile öğrencilerin bu konularda yapılan örnek araştırmaları görerek kendi ilgi alanları doğrultusunda araştırma perspektiflerini belirlemeleri ve bu konuyla ilgili uluslararası yenilikleri görmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında, matematik öğretimi, öğretim stratejileri, bilimsel bilgi (epistemoloji ve öğrenme), alternatif kavram ve kavram değişiklikleri, matematik eğitim programlarının amacı, matematik eğitimi, matematik eğitiminde teknoloji kullanımı ve okul dışı matematik eğitimi konuları ele alınacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matematik öğretmeni yetiştirme |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
2 |
Matematik öğretmeni yetiştirme |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
3 |
Matematik öğretiminde öğretim stratejileri |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
4 |
Matematik öğretiminde öğretim stratejileri |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
5 |
Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi (Epistemoloji ve öğrenme) |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
6 |
Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi (Epistemoloji ve öğrenme |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
7 |
Alternatif kavramlar ve kavram değişimleri |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
8 |
Arasınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Alternatif kavramlar ve kavram değişimleri
|
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
10 |
Matematik eğitimi programlarının amacı |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
11 |
Matematik eğitimi programlarının amacı, |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
12 |
Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
13 |
Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
14 |
okul dışı matematik eğitimi (informal matematik eğitimi: müze, bilim merkezi, kamp,…) |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
15 |
okul dışı matematik eğitimi (informal matematik eğitimi: müze, bilim merkezi, kamp,…) |
Durkin ve Shire, (1995) ilgili bölüm
Bell, A.W, ilgili bölüm
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney (1998), ilgili bölüm
|
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Durkin, K. ; Shire, B. (1995). Language Mathematical education. Open University Press. Philadelphia.
Bell, A.W. (unknown). The learning of general Mathematical strategies. A Shell Centre Publication.
Hart, K. M., Brown, M.L., Kuchermann, D.E., Kerslach, D., Ruddoock G., & and Mccartney, M. (1998). Children’s Understanding of Mathematics. In K.M. Hart (Ed.), The CSMS mathematics team (pp. 11-16). Antony Rowe Limited.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|