Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tiyatro

Dersin Kodu : TES204

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Duygusal ve düşünsel gelişim becerilerini artıracaktır.
Yazılı ve sözlü konuşma etkinliklerini psikanalitik açıdan analiz edebilecektir.
Kendini tanıma etkinliğinde daha aktif davranışlar sergileyebilecektir.
Tiyatro kavramını kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayacaktır.
Türk tiyatrosu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tiyatro alanına ait kavramları tanımak, canlandırma yoluyla bireyin duygusal ve düşünsel süreçlerini izleyebilmek, sanatsal ifade araçlarındaki teatral süreçleri tanıyabilmek, sözlü ifade becerilerini arttırmak.

Dersin İçeriği : Tiyatro terim ve kavramları.Tiyatronun gelişimi ve tarihçesi. Dünya tiyatrosunda türler ve bunlara dair eleştiriler. Türk Tiyatrosu (Karagöz, Ortaoyunu, Köy Seyirlik Oyunları) tarihi. Tiyatro canlandırma teknikleri. Modern Tiyatro tarihi. Doğaçlama yoluyla canlandırma uygulamaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Drama Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tiyatro ve tiyatroyla ilgili kavramların irdelenmesi Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma
2 Tiyatronun klasik Yunan medeniyetinde ortaya çıkışı Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma
3 Tiyatro kavramının tanımı ve çeşitleri Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma
4 Eğitim öğretim sürecinde tiyatro Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma Canlandırma
5 Oyun ve Tiyatro arasındaki ilişki Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma Canlandırma
6 Türkçe Öğretimi ve Tiyatro Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma Canlandırma
7 Türkçe Öğretimi ve Tiyatro Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma Canlandırma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Alıştırma ve Uygulama
9 Eğitim Sürecinde Tiyatro Etkinliklerinin Planlanması Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma Canlandırma
10 Türk Tiyatro Tarihi Kitabın ilgili bölümleri okunacak Anlatım Soru-cevap Tartışma Canlandırma
11 Modern Tiyatro ve çeşitleri Kitabın ilgili bölümleri okunacak Gösterim, Özel destek
12 Doğaçlama ve Rol Oynama Çalışmaları Uygulama için hazırlık yapılacak Gösterim, Özel destek
13 Doğaçlama ve Rol Oynama Çalışmaları Uygulama için hazırlık yapılacak Gösterim, Özel destek
14 Doğaçlama ve Rol Oynama Çalışmaları Uygulama için hazırlık yapılacak Gösterim, Özel destek
15 Doğaçlama ve Rol Oynama Çalışmaları Uygulama için hazırlık yapılacak Gösterim, Özel destek
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlanma Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Arıkan, Y. 2010; Uygulamalı Tiyatro Eğitimi, Pozitif Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. 0
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. 0
3 Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 0
4 İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. 0
5 Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. 0
6 Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
8 Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
9 Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
10 Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. 0
11 Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. 3
12 Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. 5
14 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. 3
15 Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. 4
16 Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. 0
17 Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4