Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tiyatro |
|
Dersin Kodu |
: |
TES204 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Duygusal ve düşünsel gelişim becerilerini artıracaktır. Yazılı ve sözlü konuşma etkinliklerini psikanalitik açıdan analiz edebilecektir. Kendini tanıma etkinliğinde daha aktif davranışlar sergileyebilecektir. Tiyatro kavramını kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayacaktır. Türk tiyatrosu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tiyatro alanına ait kavramları tanımak, canlandırma yoluyla bireyin duygusal ve düşünsel süreçlerini izleyebilmek, sanatsal ifade araçlarındaki teatral süreçleri tanıyabilmek, sözlü ifade becerilerini arttırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tiyatro terim ve kavramları.Tiyatronun gelişimi ve tarihçesi. Dünya tiyatrosunda türler ve bunlara dair eleştiriler. Türk Tiyatrosu (Karagöz, Ortaoyunu, Köy Seyirlik Oyunları) tarihi. Tiyatro canlandırma teknikleri. Modern Tiyatro tarihi. Doğaçlama yoluyla canlandırma uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Drama Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tiyatro ve tiyatroyla ilgili kavramların irdelenmesi |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma |
|
2 |
Tiyatronun klasik Yunan medeniyetinde ortaya çıkışı |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma |
|
3 |
Tiyatro kavramının tanımı ve çeşitleri |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma |
|
4 |
Eğitim öğretim sürecinde tiyatro |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Canlandırma |
|
5 |
Oyun ve Tiyatro arasındaki ilişki |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Canlandırma |
|
6 |
Türkçe Öğretimi ve Tiyatro |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Canlandırma |
|
7 |
Türkçe Öğretimi ve Tiyatro |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Canlandırma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlanma |
Alıştırma ve Uygulama |
|
9 |
Eğitim Sürecinde Tiyatro Etkinliklerinin Planlanması |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Canlandırma |
|
10 |
Türk Tiyatro Tarihi |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Canlandırma |
|
11 |
Modern Tiyatro ve çeşitleri |
Kitabın ilgili bölümleri okunacak |
Gösterim,
Özel destek |
|
12 |
Doğaçlama ve Rol Oynama Çalışmaları |
Uygulama için hazırlık yapılacak |
Gösterim,
Özel destek |
|
13 |
Doğaçlama ve Rol Oynama Çalışmaları |
Uygulama için hazırlık yapılacak |
Gösterim,
Özel destek |
|
14 |
Doğaçlama ve Rol Oynama Çalışmaları |
Uygulama için hazırlık yapılacak |
Gösterim,
Özel destek |
|
15 |
Doğaçlama ve Rol Oynama Çalışmaları |
Uygulama için hazırlık yapılacak |
Gösterim,
Özel destek |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
0 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
0 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
0 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
0 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
0 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
3 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
5 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
3 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
4 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
0 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|