|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel giriş |
Yok |
Anlatım |
|
2 |
Düşünme nedir, öğretilebilir mi? |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Tartışma ve soru-cevap tekniği |
|
3 |
Beceri kavramı ve öğretme becerileri |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
4 |
Eleştirel düşünme becerileri kavramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Tartışma ve soru-cevap tekniği |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerileri kavramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Tartışma ve soru-cevap tekniği |
|
6 |
Yaratıcı düşünme becerileri kavramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Tartışma ve soru-cevap tekniği |
|
7 |
Yaratıcı düşünme becerileri kavramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Tartışma ve soru-cevap tekniği |
|
8 |
Ara dönem sınavı |
Sınava hazılık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Problem çözme becerileri kavramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
10 |
Problem çözme becerileri kavramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
11 |
Karar verme becerileri kavramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
12 |
Karar verme becerileri kavramı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Tartışma ve soru-cevap tekniği |
|
13 |
Düşünme becerileri öğretim stratejileri ve modellerinin incelenmesi |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Tartışma ve soru-cevap tekniği |
|
14 |
Düşünme becerileri öğretim stratejileri ve modellerinin incelenmesi |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Tartışma ve soru-cevap tekniği |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Konuların gözden geçirilmesi |
Etkileşimsel tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazılık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
4 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
5 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
5 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
4 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
5 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
3 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
4 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
4 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|