Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Bilgi Teknolojileri

Dersin Kodu : ENF121

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENK ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilişim teknolojileini kullanma yeteneğinin kazandırılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğrencilere günlük yaşamlarında ve mesleki kariyerlerinde yardımcı olacak temel bilgisayar kullanımı bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders teorik ve uygulamalı olarak yürütülecektir.

Dersin İçeriği : Bilgisayar Teknolojisine Giriş, İşletim Sistemlerine Giriş, Veri İletişimi ve İnternet, E-Posta ve Forumlar, Kelime İşlemcileri, Veri ve Grafik İşleme, Sunu Hazırlama, Web ve Bilgi Tarama, Sistemleri, İnternetle Bilgi Yayma-HTML’e Giriş, Bilgisayar Programlamaya Giriş.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgisayar Teknolojisine Giriş Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
2 İşletim Sistemlerine Giriş-I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
3 İşletim Sistemlerine Giriş-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
4 Veri İletişimi ve İnternet Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
5 E-Posta, Forumlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
6 Kelime İşlemcileri-I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
7 Kelime İşlemcileri-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
8 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı Sınav
9 Veri ve Grafik İşleme-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
10 Veri ve Grafik İşleme-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
11 Sunu Hazırlama Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
12 Web ve Bilgi Tarama Sistemleri-I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
13 Web ve Bilgi Tarama Sistemleri-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
14 İnternetle Bilgi Yayma-HTML’e Giriş Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
15 Bilgisayar Programlamaya Giriş Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sarı,İ, Bağcı, Ö., Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Seckin Yayınevi, 2008
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 2
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 5
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 2
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 5
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 2
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 4
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 99
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.96
Dersin AKTS Kredisi: 4