|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV334 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FUAT BUDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre yönetiminin temel prensiplerini tanımlar Sürdürülebilir Kalkınma ve Sürdürülebilir Kalkınma göstergelerini tanımlar ve açıklar Çevre yönetimi strateji ve araçlarını tanımlar, analiz eder ve değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre Yönetiminin temel prensipleri ile küresel, ulusal ve bölgesel düzeydeki çevresel problemlerin etkin yönetiminde kullanılabilecek strateji ve araçların genel değerlendirmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre Yönetiminin Temel Prensipleri, Sürdürülebilir Gelişme ve Yeşil Ekonomi, Sürdürülebilir Kalkınma Göstergeleri, Çevre Mevzuatı, Çevresel Etki Değerlendirmesi, Çevresel Risk Değerlendirmesi, Hayat Boyu Değerlendirme, Çevre Yönetim Sistemleri, İklim Değişikliği ve Karbon Yönetimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çevre Mühendisliği Bölüm Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre Yönetimine Giriş |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
2 |
Çevre Yönetiminin Temel Prensipleri |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
3 |
Sürdürülebilir Kalkınma ve Yeşil Ekonomi |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
4 |
Sürdürülebilir Kalkınma Göstergeleri |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
5 |
Çevre Yönetimi Kurumsal Yapı |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
6 |
Çevre Mevzuatı |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
7 |
Çevresel Etki Değerlendirmesi |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınavı |
|
Test |
|
9 |
Çevresel Risk Değerlendirmesi |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
10 |
Hayat Boyu Değerlendirme |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
11 |
Çevre Yönetim Sistemleri |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
12 |
Atık Yönetimi |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
13 |
Ekosistem Yönetimi |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
14 |
İklim Değişikliği |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
15 |
Karbon Yönetimi |
|
Sunulu anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
UNEP, 2011. Towards a Green Economy: Pathways to Sustainable Development and Poverty Eradication, www.unep.org/greeneconomy
Ders Notları ve sunular
Barrow, C., 2005. Environmental management for sustainable development. Routledge introductions to environment series.
Barry D.C., Bass S., 2002. Sustainable Development Strategies : A Resource Book. OECD
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
2 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
4 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
3 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
2 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
2 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
3 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
4 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
5 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|