Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Yönetimi

Dersin Kodu : CEV334

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FUAT BUDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre yönetiminin temel prensiplerini tanımlar
Sürdürülebilir Kalkınma ve Sürdürülebilir Kalkınma göstergelerini tanımlar ve açıklar
Çevre yönetimi strateji ve araçlarını tanımlar, analiz eder ve değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevre Yönetiminin temel prensipleri ile küresel, ulusal ve bölgesel düzeydeki çevresel problemlerin etkin yönetiminde kullanılabilecek strateji ve araçların genel değerlendirmesi.

Dersin İçeriği : Çevre Yönetiminin Temel Prensipleri, Sürdürülebilir Gelişme ve Yeşil Ekonomi, Sürdürülebilir Kalkınma Göstergeleri, Çevre Mevzuatı, Çevresel Etki Değerlendirmesi, Çevresel Risk Değerlendirmesi, Hayat Boyu Değerlendirme, Çevre Yönetim Sistemleri, İklim Değişikliği ve Karbon Yönetimi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çevre Mühendisliği Bölüm Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevre Yönetimine Giriş Sunulu anlatım ve tartışma
2 Çevre Yönetiminin Temel Prensipleri Sunulu anlatım ve tartışma
3 Sürdürülebilir Kalkınma ve Yeşil Ekonomi Sunulu anlatım ve tartışma
4 Sürdürülebilir Kalkınma Göstergeleri Sunulu anlatım ve tartışma
5 Çevre Yönetimi Kurumsal Yapı Sunulu anlatım ve tartışma
6 Çevre Mevzuatı Sunulu anlatım ve tartışma
7 Çevresel Etki Değerlendirmesi Sunulu anlatım ve tartışma
8 Ara Sınavı Test
9 Çevresel Risk Değerlendirmesi Sunulu anlatım ve tartışma
10 Hayat Boyu Değerlendirme Sunulu anlatım ve tartışma
11 Çevre Yönetim Sistemleri Sunulu anlatım ve tartışma
12 Atık Yönetimi Sunulu anlatım ve tartışma
13 Ekosistem Yönetimi Sunulu anlatım ve tartışma
14 İklim Değişikliği Sunulu anlatım ve tartışma
15 Karbon Yönetimi Sunulu anlatım ve tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  UNEP, 2011. Towards a Green Economy: Pathways to Sustainable Development and Poverty Eradication, www.unep.org/greeneconomy
 Ders Notları ve sunular
 Barrow, C., 2005. Environmental management for sustainable development. Routledge introductions to environment series.
 Barry D.C., Bass S., 2002. Sustainable Development Strategies : A Resource Book. OECD
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 2
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 3
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 2
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 2
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 3
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 4
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 5
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 52
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.08
Dersin AKTS Kredisi: 2