|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Doğa Bilimi |
|
Dersin Kodu |
: |
KMS110 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünyamız ve dünyamızdaki varlıklar
Canlı ve cansız varlıkların ayırımı Canlı ve cansız varlıkların sınıflandırılması Ekosistem ve ekosistemdeki canlı ve cansızların özellikleri Varlıkların önemi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
yaşadığımız ortamı tanımak, optimum şartlarda yaşamamız ve yaşatabilmemiz için gerekenleri bilmek, doğa kullanımı sonucu oluşan olumlu ve olumsuz girdi ve çıktıları görebilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğa ve bilim arasındaki ilişki, ekosistem özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğa ve Bilim İlişkisi |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
2 |
Dünyada canlılık ve canlıların sınıflandırılması |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
3 |
Cansızlar ve canlılar arasındaki farklılıklar |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
4 |
Canlı ve cansızlar arasındaki ilişkiler |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
5 |
Ekosistem ve ekosistemin elemanları |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
6 |
Ekosistemde beslenme ilişkileri |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
7 |
Ekosistemde enerji akışı |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Ekosistemin işlevleri |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
10 |
Madde döngüleri |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
11 |
Madde döngüleri |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
12 |
Madde döngüleri |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
13 |
Madde döngüleri |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
14 |
Çevreyle ilgili yasalar |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
15 |
Çevrenin korunmasının gerekliliği |
Kaynak okuma |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
2 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
2 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
4 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
3 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
2 |
2 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|