|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analitik Kimya Lab. 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 226 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİBEL IRMAK Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU Prof.Dr. OKTAY ERBATUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grupların Oluşturulması, Lab.’da yapılacak deneylerle ilgili bilgiler Su miktarı tayini Gravimetrik Analiz (Sülfat tayini) Gravimetrik Analiz(Nikel tayini) Volimetrik Analize Giriş Nötralimetri Potansiyometrik Titrasyonlar Arjantometri İyodometri Manganimetri Bikromat Çözeltisi ile Yapılan Titrasyonlar Periyodat Çözeltisi ile Yapılan Titrasyonlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gravimetrik, Titrimetrik, Potansiyometrik ve Diğer Tekniklerle Kantitatif Analizler Yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
gravimetrik, titrimetrik, potansiyometrik ve diğer yöntemler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvarlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Grupların oluşturulması, Lab.´da yapılacak deneylerle ilgili bilgiler |
|
Sözlü anlatım |
|
2 |
Gravimetrik Yöntemle Su Miktarı Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
3 |
Gravimetrik Sülfat Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
4 |
Gravimetrik Nikel Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
5 |
Asit-baz Titrasyonları |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
6 |
Mohr Yöntemi ile Klorür Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
7 |
Bilinmeyen bir örnekte klor, sülfat, nikel analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
İyodometrik Bakır Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
10 |
Askorbik asit (C vitamini) Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
11 |
Titrimetrik Kalsiyum Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
12 |
Titrimetrik Demir Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
13 |
Potansiyometrik Titrasyon ile Zayıf bir Asitin Ka Sabitinin Hesaplanması |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
14 |
Su Sertliği Tayini |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
15 |
Bilinmeyen bir örnekte C vitamini analizi |
|
Sözlü anlatım, deneysel çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Analitik Kimya Lab. Föyü
2. Esma Kılıç; Hamza Yılmaz. Analitik Kimya Temel İlkeler, Sekizinci Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara
3. Kalitatif Analiz ders ve lab.kitabı, Prof.Dr.Turgut Gündüz
4. Kantitatif Analiz ders ve lab.kitabı, Prof.Dr.Turgut Gündüz
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
4 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
2 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|