Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analitik Kimya 2

Dersin Kodu : KM 222

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU
Prof.Dr. OKTAY ERBATUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Gravimetrik analiz yöntemlerini öğrenir.
2. Titrimetrik yöntemleri ve çöktürme titrimetrisi ile ilgili bilgileri öğrenir.
3. Nötralleşme titrasyonlarının ilkelerini, asit/baz titrasyonlarında indikatör seçimi ile ilgili bilgileri öğrenir.
4. Asit/baz titrasyon eğrilerinin oluşturulmasını, tampon çözelti hazırlama ile ilgili teorik bilgileri ve hesaplamaları öğrenir.
5. Kompleksleşme titrasyonları, EDTA ile yapılan titrasyonlarla ilgili teorik bilgileri öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Endüstrinin, tıbbın, fen bilimlerinin ve diğer alanlarda kullanılan kantitatif ve kalitatif analiz metotlarını öğretmek. Modern analitik kimyada yararlı olan çok sayıdaki teknikleri sunmaktır

Dersin İçeriği : Titrimetrik, gravimetrik analizler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D4


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gravimetrik analiz yöntemleri, Kolloidal çökeltiler Sözel ve görsel sunum
2 Titrimetrik yöntemler; volumetrik titrimetri Sözel ve görsel sunum
3 Titrimetrik yöntemler; gravimetrik titrimetri Sözel ve görsel sunum
4 Nötralleşme titrasyonlarının ilkeleri Sözel ve görsel sunum
5 Asit/Baz titrasyon eğrilerinin oluşturulması ve indikatör seçimi Sözel ve görsel sunum
6 Karmaşık asit/baz sistemleri için titrasyon eğrileri Sözel ve görsel sunum
7 Poliprotik türlerin titrasyon eğrileri Sözel ve görsel sunum
8 Ara Sınav + konu tekrarı
9 Amfiprotik türlerin titrasyon eğrileri Sözel ve görsel sunum
10 Nötralleşme titrasyonlarının uygulamaları Sözel ve görsel sunum
11 Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları Sözel ve görsel sunum
12 EDTA titrasyon eğrileri Sözel ve görsel sunum
13 Yükseltgenme/indirgenme raksiyonları Sözel ve görsel sunum
14 Yükseltgenme/indirgenme titrasyonlarının uygulamaları Sözel ve görsel sunum
15 Yardımcı yükseltgen ve indirgen maddeler, standart yükseltgen ve standart indirgen maddeler Sözel ve görsel sunum
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Esma Kılıç; Hamza Yılmaz. Analitik Kimya Temel İlkeler, Sekizinci Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara
 2. Douglas A. Skoog; Donald M. West; F. James Holler; Stanley R. Grouch. Fundamentals of Analytical Chemistry, Eighth Edition, Thomson Brooks/Cole
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 2
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 3
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6