|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analitik Kimya 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 222 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU Prof.Dr. OKTAY ERBATUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Gravimetrik analiz yöntemlerini öğrenir. 2. Titrimetrik yöntemleri ve çöktürme titrimetrisi ile ilgili bilgileri öğrenir. 3. Nötralleşme titrasyonlarının ilkelerini, asit/baz titrasyonlarında indikatör seçimi ile ilgili bilgileri öğrenir. 4. Asit/baz titrasyon eğrilerinin oluşturulmasını, tampon çözelti hazırlama ile ilgili teorik bilgileri ve hesaplamaları öğrenir. 5. Kompleksleşme titrasyonları, EDTA ile yapılan titrasyonlarla ilgili teorik bilgileri öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endüstrinin, tıbbın, fen bilimlerinin ve diğer alanlarda kullanılan kantitatif ve kalitatif analiz metotlarını öğretmek. Modern analitik kimyada yararlı olan çok sayıdaki teknikleri sunmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Titrimetrik, gravimetrik analizler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D4 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gravimetrik analiz yöntemleri, Kolloidal çökeltiler |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
2 |
Titrimetrik yöntemler; volumetrik titrimetri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
3 |
Titrimetrik yöntemler; gravimetrik titrimetri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
4 |
Nötralleşme titrasyonlarının ilkeleri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
5 |
Asit/Baz titrasyon eğrilerinin oluşturulması ve indikatör seçimi |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
6 |
Karmaşık asit/baz sistemleri için titrasyon eğrileri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
7 |
Poliprotik türlerin titrasyon eğrileri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
8 |
Ara Sınav + konu tekrarı |
|
|
|
9 |
Amfiprotik türlerin titrasyon eğrileri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
10 |
Nötralleşme titrasyonlarının uygulamaları |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
11 |
Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
12 |
EDTA titrasyon eğrileri |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
13 |
Yükseltgenme/indirgenme raksiyonları |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
14 |
Yükseltgenme/indirgenme titrasyonlarının uygulamaları |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
15 |
Yardımcı yükseltgen ve indirgen maddeler, standart yükseltgen ve standart indirgen maddeler |
|
Sözel ve görsel sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Esma Kılıç; Hamza Yılmaz. Analitik Kimya Temel İlkeler, Sekizinci Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara
2. Douglas A. Skoog; Donald M. West; F. James Holler; Stanley R. Grouch. Fundamentals of Analytical Chemistry, Eighth Edition, Thomson Brooks/Cole
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
2 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
3 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|