|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu: Bilgiyi kıyaslamak
Müşteri hizmetlerine dair yaşadığı kötü tecrübelerinden bahseden beş kişiyi dinlemek ve sorulara cevap vermek. İşletmelerin müşteri hizmetlerini nasıl geliştirebileceklerini söylemek için önerileri sorunlarla eşleştirmek. Cümleleri kutudaki kelimelilerle tamamlamak. Fiilleri isimlerle eşleştirmek. Bir şirketin hizmetleri hakkında sıkça sorulan soruları tamamlamaya dair ifadeleri seçmek. Ödev: Müşteri hizmeti ve İnternet başlıklı okuma parçasını hızlıca okumak ve sorulara cevap bulmak. |
yok |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
2 |
Ödevi kontrol etmek. Metinle ilgili ifadeleri tamamlamak için doğru sözcüğü italik olarak altını çizmek. Anahtar Dilbilgisi: Sıfatların kıyaslamalı ve üstünlük derecelerini irdelemek. Metni parantez içindeki sıfatın uygun formuyla tamamlamak. Zaman/hız, mesafe, fiyatlar gibi faktörleri göz önüne alarak yiyecek alışverişinizi nerde yaptığınıza dair görüşlerinizi belirtmek. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
3 |
Görüş sormak ve bir fikir beyan etmekle ilgili ifadelere odaklanmak.
Resme bakarak masanın etrafındaki her bir kişinin görüş sormak ve fikir vermek için kullandığı sözcüğü bulmak. 1) görüş sormak 2) fikir vermek 3) hemfikir olma 4) hemfikir olmama ya yönelik kullanılan söylemleri açıklamak. Yazılı fikirlere yönelik düşüncelerinizi açıklamak. Bir partnerle ya da üç kişilik gruplar halinde fikir alışverişinde bulunmak. Kutudaki kelime ve tümcecikleri tanımlarla eşleştirmek. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
4 |
İletişim: Kişisel fikirleri paylaşmak
Belirtilen müşteri hizmeti anketini doldurarak kişisel deneyiminizi anlatmak. Anketinizi partnerinizinkiyle kıyaslamak ve vermiş olduğunuz cevaplara açıklık getirmek. Mary’nin çok iyi bir hizmet aldığı bir durumu gösteren karikatüre bakarak ne olup bittiğini tahmin etmeye çalışmak. Mary’i dinleyip soruları cevaplandırmak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
5 |
Ödevi kontrol etmek, sözcük yapımı tablosunu tamamlamak. Tipik bir sipariş verme sürecini gösteren akış diyagramını tamamlamak için sözcükler seçmek ve sonra süreci tanımlayan bir satıcıyı dinlemek ve cevaplarınızı kontrol etmek . Süreç hakkında partnerinize bilgi vermek. Örneğin; …….siparişi verdim. İnternetten sipariş verdim, ……..siparişimi teyid etmek için firma bana bir e-posta gönderdi Belirtilmiş durumlarda ne yapardınız? sorusuna cevap vermek için kutudaki siparişini iptal et/ değiştir, siparişinizin takibini yap, geri ödeme iste…gibi fikirleri kullanmak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
6 |
Dilbilgisine odaklanmak: planları tartışmak ve vaatlerde bulunmak: futur
Satıcıya teslimatla ilgili telefon eden bir müşteriyi dinlemek ve not kağıdındaki bilgiyi tamamlamak. Konuşmanın ikinci kısmını tekrar dinlemek ve cümleleri tamamlamak. Will ve going to arasındaki kullanım ve fonksiyon farkını irdelemek. Cümleleri karşılıklarla eşleştirmek sonra parantez içindeki fiili will ya da going to kullanarak uygun forma koymak. Ara sınav öncesi işlenilen konuların tekrarı. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
7 |
Kötü haber verme ve üzgün olduğunu belirtme ifadelerine odaklanmak.
Hepsi de müşterilerle ya da satıcılarla yaşanan sorunları çözmeye çalışan üç kişiyi dinlemek ve sorunların ne olabileceğine dair kafa yormak. Her bir konuşmayı dinleyip karikatürlerle eşleştirmek ve hangi iki kişinin müşteri, hangi bir kişinin satıcı olduğunu çözmeye çalışmak. Konuşmaları tekrar dinlemek ve ortaya sunulan çözümleri ve karşılıklarını anlamaya çalışmak. Cümleleri tamamlamak. Durum: Satıcı müşterilerine kötü bir haber vermek zorundadır ve sonra çözümler sunar. Cümleleri çözümlerle eşleştirmek sonra örnekteki gibi cümleler oluşturmak: Üzgünüm fakat korkarım teslimatınız bir ya da iki gün gecikecek. Tam tarihi öğrendiğimde size tekrar arayım mı? Sırayla satıcı ve müşteri olmak ve anahtar ifadeler kullanarak konuşmaları geliştirmek. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
8 |
Arasınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tahmin yürütme: will and going to
Dört kişi hakkında okumak ve tahminlerde bulunmak. Ofisinizi göz önünüze getirmek ve yirmi yıl sonra örnekteki gibi ne şekilde olacağı hususunda bazı tahminler yürütmek. Hiçbir faks makinesi olmayacak çünkü her şeyi e-postayla göndereceğiz. Will ve going to’nun ikinci kullanımını ve fonksiyonunu irdelemek. Cümleleri be/not be going to veya will/won’t’la tamamlamak.
İletişime odaklanmak: Günlük çalışma durumlarıyla alakalı konuşmalar
Karikatürlere bakmak ve farklı sorulara ve yorumlara nasıl karşılık vereceğiniz üzerine beyin fırtınası yapmak. Verilen konuşma fikirlerini kullanarak karikatürlerdeki her bir konuşmayı geliştirmeye çalışmak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
10 |
Konu: Yiyecek ve İçecekler
Dışarıda yemek yeme ile ilgili kelimelere odaklanmak. Resimlere bakmak ve Bu insanlar öğle yemeğinde ne yiyor? Öğle yemeğinde genelde ne yersin ve nerde yersin? gibi sorulara cevap vermek. Yiyecekleri uygun sıfatlarla tanımlamak. Her bir yiyecek kategorisine mümkün olduğu kadar çok çeşit eklemek. Kutudaki yiyecekle alakalı kelimeleri çizimle eşleştirmek ve yemesi zor olanları bulmak. Bir restorandaki menüden söz eden bir ev sahibini ve misafiri dinlemek. Listede sözünü ettikleri yemeklerden dördünü işaretlemek ve ne siparişi vermeye karar verdiklerini öğrenmek. Bir partnerle çalışmak. Durum: Bir misafir sizing yaşadığınız bölgeye geliyor. Ona sunabileceğiniz tipik üç çeşit yemek düşünün. Menünüzden partnerinize bahsedin, yemeklerin ne olduğunu ve nasıl pişirileceğini açıklayın. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
11 |
Restoran diliyle alakalı ifadelere odaklanmak
İfadelere bakmak ve bir restoranda kimin söyleyebileceğini belirtmek – garson mu ya da müşteri mi? A’daki ifadeleri B’deki tanımlarla eşleştirmek. Partnerle çalışmak. Verilen yönlendiricileri kullanarak kısa konuşmalar yapmak sonra rolleri değiştirmek. Akşam yemeği için misafirleri nereye götüreceklerini tartışan üç kişiyi dinlemek ve tabloyu doldurmak.Konuşmadan cümleleri tekrar dinlemek ve boşlukları doldurmak.
Anahtar gramere odaklanmak: 1nci şart kipi
1nci şart kipi’nin formunu ve kullanımını irdelemek. Partnerle çalışmak. Her bir durum için,örnekteki gibi bir kişi şart kipini kullanarak soru sorar diğeri yanıt verir: A Fiyatlarınızda indirime giderseniz müşteriler ne düşüneceklerdir? B Eğer fiyatlarımızda indirime gidersek müşterilerimiz çok mutlu olacaklardır. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
12 |
Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeylerle ilgili ifadelere odaklanmak
Hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları şeylerden bahseden dört kişiyi dinlemek ve yapmaktan hoşlandıkları/hoşlanmadıkları şeyleri not etmek. Tekrar dinlemek ve ölçeği hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları şeylerden bahsederken kullandıkları ifadelerle tamamlamak. Örneğin, …….’a düşkünüm/bayılıyorum, ………..’a çok düşkün değilim, ……………’a tahammül edemiyorum. Aktiviteler listesine bakmak ve onları ne kadar çok sevdiğinize karar vermek. O’la( nefret etmek) 5(çok sevmek) arasında sıraya koymak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
13 |
Dilbilgisine odaklanmak: 2nci şart kipi
Verilmiş durumlarda ne yapacağınızı örnekteki gibi belirtme. Eğer birisi bana böcek yememi teklif etse, ‘Üzgünüm, ben bir vejeteryanım’ derdim. 2nci şart kipinin formunu ve kullanımını irdelemek. Eğitim seminerinden bir alıntıyı dinlemek ve iki zor durumun ne olduğunu anlamaya çalışmak. Tekrar dinleyip cümleleri tamamlamak. Bir partnerle çalışmak ve cümleleri tamamlamak. Örneğin, eğer………………..yapsam, daha mutlu olurum.
İletişim: Sosyal bir programı planlamak. Bir davetiye yazmak
Bir e-postayı okumak ve şu iki soruya cevap vermek: Jeremy neden konuklarına yazıyor? Hava kötü olursa ne yapacaklar? Ödev: Partnerinize benzer bir e-posta yazmak, onu şehrinizde birşeyler yapmaya davet etmek. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
14 |
Ödevi kontrol etmek ve bazı öğrencilere sınıfın önünde e-postalarını yüksek sesle okuma imkanı sağlamak. Final sınavı öncesi işlenilen konuların tekrarı. Öğrencilerin herşeyi anlayıp anlamadıklarını görmek için anlık sınav yapmak. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım / Alıştırma |
|
15 |
Tekrar |
Tekrar |
Alıştırma |
|
16/17 |
Final |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
0 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
0 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
2 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
2 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
0 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|