|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Scientific English 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
IFZ113 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN ESEN Prof.Dr. HAMİDE KAVAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Fizik dahil diğer alanlarda kullanılan teknik terimleri öğrenir. 2. Bilimsel makaleyi okuyup anlar. 3. Bilimsel bir makale yazabilmek için gerekli bilgiye sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fizik alanında kullanılan terimleri öğrenmek. Bilimsel bir makaleyi okuyup anlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Introduction to scientific statements, Revision of grammar: word forms (nouns, adjectives, adverbs), Revision of grammar: word forms (nouns, adjectives, adverbs), Dimensions, properties and comparisons, Impersonal statements - the passive form, Impersonal statements - the passive form, Compound (two-verb) statements - relative clauses, Objective of course: definition and importance of technical writing, Scientific statements in the past – the past simple and present perfect, Scientific statements in the past – the past simple and present perfect, Revision of grammar: articles (a, an, the), Using online-resources: TS, MS grammar check, online-dictionaries, Meaning of suffixes and prefixes, Types of writing / Format, Proposals, Instructions, Manuals, Journal articles, Wwriting an article. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction to scientific statements. |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
2 |
Revision of grammar: word forms (nouns, adjectives, adverbs). |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
3 |
Revision of grammar: word forms (nouns, adjectives, adverbs). |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
4 |
Dimensions, properties and comparisons |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
5 |
Impersonal statements - the passive form. |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
6 |
Compound (two-verb) statements - relative clauses. |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
7 |
Objective of course: definition and importance of technical writing |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav |
Arasınav |
|
9 |
Scientific statements in the past – the past simple and present perfect. |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
10 |
Revision of grammar: articles (a, an, the). |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
11 |
Using online-resources: TS, MS grammar check, online-dictionaries |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
12 |
Meaning of suffixes and prefixes |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
13 |
Types of writing / Format |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
14 |
Proposals, Instructions |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
15 |
Manuals, Journal articles, Wwriting an article |
Verilen dokumanı önceden okumak |
Ders sunumu, okuma, çeviri, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güncel ve popüler yayınların incelenmesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
4 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
3 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
1 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
1 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
3 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
2 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
2 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
1 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
1 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
1 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
1 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
2 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|