Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hayvan Islahı

Dersin Kodu : TP 402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN TORUN
Prof.Dr. NAZAN KOLUMAN DARCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hayvan ıslahında ele alınanan ekonomik verim özelliklerini belirler ve analiz eder
Fenotipik varyasyonu hesaplar
Genetik parametreleri tahmin eder
Hayvan ıslahında doğru yöntem ve araçları seçer ve kullanır
Sürdürülebir hayvancılık için seleksiyon ve çiftleştirme programlarını tasarlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ZTP108 Genetik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çiftlik hayvanlarında verim düzeylerinin yükseltilebilmesi amacı ile bir veya birden fazla özellik bakımından populasyonun genetik verim düzeyini daha iyi seviyelere getirmenin önemi ve yöntemlerini öğrenir..

Dersin İçeriği : Hayvan ıslahının amacı, Adaptasyon, Fenotipik varyasyon, Kalıtım derecesi, Tekrarlanma derecesi, Seleksiyon, Damızlık değeri, Generasyonlar arası süre, Yetiştirme sistemleri, Akrabalı yetiştirme, Heterosis, Modern ıslah stratejileri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hayvan ıslahının amacı ve kapsamı yok yok
2 Adaptasyon kriterleri ve ekonomik verim düzeyi yok yok
3 Fenotip ve fenotipik varyasyon. Fenotipik varyasyonun kaynağı olarak çevre ve çevre faktörlerinin etkisi yok yok
4 Fenotipik varyasyonun kaynağı olarak genotip. Gen ve gen etkisi. Gen frekansının değişimi. Populasyonlara şans, mutasyon ve göçün etkisi. yok yok
5 Kalıtım ve tekrarlanma derecesinin hesaplanması ve hayvan ıslahındaki önemi yok yok
6 Seleksiyon ve seleksiyonun etkileri yok yok
7 Seleksiyonda verimlilik, seleksiyon üstünlüğünün ölçülmesi ve seleksiyon üstünlüğünün artırılması yolları yok yok
8 Generasyonlar arası süre, hesaplanması ve genetik ilerlemeye etkisi yok yok
9 Ara sınav yok yok
10 Seleksiyon yöntemleri yok yok
11 Damızlık değeri yok yok
12 Yetiştirme sistemleri yok yok
13 Melezleme yok yok
14 Akrabalı yetiştirme yok yok
15 Genel tekrar yok yok
16/17 Final sınavı yok yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ilgili literatür
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 90
    Ödev/Proje/Diğer 4 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alternatif üretim sistemleri (organik üretim, iyi tarım uygulamaları, iyi hayvan besleme uygulamaları gibi. ) konularda yeterli bilgi ve birikime sahiptir. 4
2 Çiftlik hayvanların temel özelliklerini (anatomik, morfolojik, fizyolojik vb. tüm biyolojik özelliklerini) bilir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularında yeterli bilgiye sahiptir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına gore yem üretimi ve saklama, hayvan besleme programları yapabilme bilgilerine sahiptir Hayvansal üretimde işletmede elde edilen ürünlerin muhafazası konularında yeterli bilgiye sahiptir 4
3 Hayvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerine sahiptir. Endüstriyel hayvancılık konusunda yeterli bilgi ve birikime sahiptir 5
4 Bilgi teknolojilerini kullanarak hayvansal üretim ile ilgili yenilikleri takip eder ve bu konuda her türlü bilgiye ulaşır. 5
5 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sağlama ve teknik gelişimleri izleyebilme özgüvenine sahip olma 4
6 Zootekni alanında istenilen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve buna uygun çözüm önerileri geliştirebilme 4
7 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 4
8 —Türkiye ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik gereklere sahip Zooteknistler yetiştirmek, 5
9 Zootekni alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık yapma ve proje yazma ve uygulayabilme 4
10 Hayvan yetiştiriciliğindeki teknikleri bilme ve uygulama Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4