Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sıcak İklim Tahılları Özel Islahı

Dersin Kodu : TB-538

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sıcak iklim tahıllarında ıslah amaçlarını bilir
Sıcak iklim tahıllarında kendine döllenen bitkilerde ıslahı bilir
Sıcak iklim tahıllarında yabancı döllenen bitkilerde ıslahı bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sıcak iklim tahıllarında yabancı ve kendine döllenen bitkilerde ıslah amaçları ve yöntemleri açıklanacaktır

Dersin İçeriği : Sıcak iklim tahıllarının (mısır, çeltik, sorgum, millet) önemi, ekolojik istekleri, morfolojik özellikleri ile ıslah yöntemleri ve ıslah amaçlarının temel prensipleri verilmektedir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar, deneme alanı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sıcak iklim tahıllarında (mısır, çeltik, sorgum, darılar) çiçek biyolojisi Ön okuma Düz anlatım, tartışma
2 Sıcak iklim tahıllarında melezleme tekniği Ön okuma Düz anlatım, tartışma
3 Sıcak iklim tahılları ıslahının ilkeleri, varyabilite ve korelasyon Ön okuma Düz anlatım, tartışma
4 Sıcak iklim tahılları ıslahının ilkeleri, varyabilite ve korelasyon Ön okuma Düz anlatım, tartışma
5 Sıcak iklim tahıllarında kardeşlenme, kök ve yaprak özellikleri, sap sağlamlığı, koçan veya salkım sıklığı ve şekli Ön okuma Düz anlatım, tartışma
6 Sıcak iklim tahıllarında koçan veya salkım verimi, dane dökme Ön okuma Düz anlatım, tartışma
7 Sıcak iklim tahıllarında hastalık ve zararlılara dayanıklılık Ön okuma Düz anlatım, tartışma
8 Sıcak iklim tahıllarında abiyotik koşullara dayanıklılık Ön okuma Düz anlatım, tartışma
9 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
10 Sıcak iklim tahıllarında kalite ve verim ile ilgili kalıtsal yapı Ön okuma Düz anlatım, tartışma
11 Sıcak iklim tahıllarında kalite ve verim ile ilgili kalıtsal yapı ve bu konu hakkında ödev verilecek Ön okuma Düz anlatım, tartışma
12 Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi Ön okuma Düz anlatım, tartışma
13 Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi Ön okuma Düz anlatım, tartışma
14 Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi Ön okuma Düz anlatım, tartışma
15 Sıcak iklim tahıllarında kayıt işlemleri Ön okuma Düz anlatım, tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   CHİTTARANJAN KOLE C.,2011. Wild Crop Relatives: Genomic and Breeding Resources, Cereals. Springer. pp. 497
 Prohens J., Nuez F., Carena MJ., 2009. HANDBOOK OF PLANT BREEDING. Springer, pp. 425
 LAMKEY KR., LEEM., 2006. Plant Breeding:The Arnel R. Hallauer International Symposium. Blackwell Publishing. pp. 379
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
2 Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3 Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
4 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
5 Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 3
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
8 Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 4
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 4
10 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 0
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
13 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. 4
14 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6