|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sıcak İklim Tahılları Özel Islahı |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-538 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sıcak iklim tahıllarında ıslah amaçlarını bilir Sıcak iklim tahıllarında kendine döllenen bitkilerde ıslahı bilir Sıcak iklim tahıllarında yabancı döllenen bitkilerde ıslahı bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sıcak iklim tahıllarında yabancı ve kendine döllenen bitkilerde ıslah amaçları ve yöntemleri açıklanacaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sıcak iklim tahıllarının (mısır, çeltik, sorgum, millet) önemi, ekolojik istekleri, morfolojik özellikleri ile ıslah yöntemleri ve ıslah amaçlarının temel prensipleri verilmektedir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar, deneme alanı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sıcak iklim tahıllarında (mısır, çeltik, sorgum, darılar) çiçek biyolojisi
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Sıcak iklim tahıllarında melezleme tekniği
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Sıcak iklim tahılları ıslahının ilkeleri, varyabilite ve korelasyon
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Sıcak iklim tahılları ıslahının ilkeleri, varyabilite ve korelasyon
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Sıcak iklim tahıllarında kardeşlenme, kök ve yaprak özellikleri, sap sağlamlığı, koçan veya salkım sıklığı ve şekli
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Sıcak iklim tahıllarında koçan veya salkım verimi, dane dökme
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Sıcak iklim tahıllarında hastalık ve zararlılara dayanıklılık
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Sıcak iklim tahıllarında abiyotik koşullara dayanıklılık
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Ara sınav
|
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Sıcak iklim tahıllarında kalite ve verim ile ilgili kalıtsal yapı
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Sıcak iklim tahıllarında kalite ve verim ile ilgili kalıtsal yapı ve bu konu hakkında ödev verilecek
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Sıcak iklim tahıllarında ıslah metodları ve bunların uygulanışı ve değerlendirilmesi
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Sıcak iklim tahıllarında kayıt işlemleri
|
Ön okuma |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı
|
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
CHİTTARANJAN KOLE C.,2011. Wild Crop Relatives: Genomic and Breeding Resources, Cereals. Springer. pp. 497
Prohens J., Nuez F., Carena MJ., 2009. HANDBOOK OF PLANT BREEDING. Springer, pp. 425
LAMKEY KR., LEEM., 2006. Plant Breeding:The Arnel R. Hallauer International Symposium. Blackwell Publishing. pp. 379
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
4 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
4 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|