|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarla bitkilerinin yaşamakta oldukları ortamda mevcut enerjitik ve maddesel faktörler |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
2 |
Bitkilerin çevreye tepkilerinde temel prensipler |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
3 |
Farklı tarla bitkileri popülasyonunda ışık değişimi, ışığa fotosentetik tepki yönünden tarla bitkileri arasındaki farklar |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
4 |
Işığa morfogenetik tepki yönünden tarla bitkileri arasındaki farklar |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
5 |
Güneş ve gölge bitkilerinde fotosentetik sistem |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
6 |
C3 ve C4 bitkilerinde fotosentetik sistem, yaprak ve bitki örtüsü düzeyinde ışık –fotosentez hızı ilişkileri |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
7 |
Sıcaklığın serin ve sıcak iklim tarla bitkilerinde büyüme ve biyofiziksel ve biyokimyasal süreçlere etkisi |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
8 |
Tarla bitkilerinde sıcaklığın gelişmeye etkisi, bu yönden determinant ve in-determinant tiplerin tepkisi |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Tarla bitkilerinde su tüketimi, tüketimin kontrolü, su kullanım etkinliği anlatılacak ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
11 |
Tarla bitkileri ve karbondioksit
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power Point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
12 |
Tarla bitkilerinde azot alımı, asimilasyonu, kullanımı, kullanım etkinliği, remobilizasyonu
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
13 |
Tarla bitkileri ve abiyotik gerilim
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
14 |
Küresel iklim değişikliği ve tarla bitkileri: CO2, yüksek sıcaklık ve kuraklığın etkisi
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
15 |
Küresel iklim değişikliği ve tarla bitkileri: Araştırma sonuçları (kontrollü koşul ve tarla-FACE- denemeleri)
|
Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması |
Power point sunusu eşliğinde anlatma ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
5 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
5 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
4 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|