|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
FDE 730 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma desenlerini tanır ve kavrar Değişik türdeki araştırma desenlerine ait veri toplama araçları arasındaki benzerlik ve farklılıkları bilir Bilimsel çalışmaların nasıl raporlaştırılması gerektiğini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken alanyazın tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır. Veri değerlendirme ve rapor yazma için gereken bazı istatistik ve bibliyografik yazılım paketleri de ders süresince kullanılacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Modèles de recherche; présentation et remarques générales |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
2 |
Recherches expérimentales |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
3 |
Recherches correlationnelles |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
4 |
Recherches transversales |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
5 |
Recherches longitudinales |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
6 |
Recherches d´action |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
7 |
Recherches qualitatives |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Recherches qualitatives |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
10 |
Normes et directives de rédaction et de présentation; présentation et remarques générales |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
11 |
Créer une liste de références |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
12 |
Mise en ordre des références dans une liste de référence |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
13 |
Citation des références dans un texte |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
14 |
Remarques conclusives pour la rédaction |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
15 |
Remarques conclusives pour la rédaction |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, soru-cevap tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Chabot, J. L. (1995) Méthodes des sciences sociales, Paris: PUF
Fragnière, J. P. (2009) Comment réussir un mémoire, Paris: Dunod
Grawitz, M. (1996) Méthodes des sciences sociales, Paris: Dalloz
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
3 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. |
4 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
4 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
5 |
|
7 |
Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. |
2 |
|
8 |
Tez yazabilme. |
5 |
|
9 |
Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. |
0 |
|
10 |
Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
12 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
13 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
2 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
2 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
3 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
2 |
|
18 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
3 |
|
19 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|