Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilg. Kimyasal Hes. |
|
Dersin Kodu |
: |
KMS108 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
MATLAB Genel Yapısı bilir. MATLAB ile Matematiksel İşlemler yapar. MATLAB ile Vektörler ve Matrislerin değerini hesaplar. MATLAB ile fonksiyonları yazabilir. MATLAB ile Sembolik Matematik uygulaması yapar. MATLAB ile Türev alır. MATLAB ile diferansiyel denklemlerin analizini yapar. MATLAB ile iki ve üç boyutlu grafikler çizer. MATLAB ile programlama yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayarla Kimyasal Hesaplamalar yapabilmeyi kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
MATLAB ‘ın Genel Yapısı, MATLAB da Matematiksel İşlemler, MATLAB de Vektörler ve Matrisler, MATLAB da Hazır Fonksiyonlar, MATLAB da Sembolik Matematik ve Uygulamaları, MATLAB de Limitler, MATLAB de Türev, MATLAB de Diferansiyel Denklemler, MATLAB de Grafikler, MATLAB ile Programlama teorik ders, örnekler ve uygulama yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
MATLAB’ın Genel Yapısı
a) Genel özellikler ve ürünler
b) Çalışma prensipleri
c) Masaüstü
d) Command window
e) Workspace browser
f) Current directory |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
2 |
MATLAB da Matematiksel İşlemler |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
3 |
MATLAB de Vektörler ve Matrisler |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
4 |
MATLAB da Hazır Fonksiyonlar |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
5 |
MATLAB da Sembolik Matematik ve Uygulamaları |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
6 |
MATLAB de Limitler |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
7 |
MATLAB de Türev |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
8 |
Bilgisayarda yazılı sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Bilgisayarda yazılı ara sınav. |
|
9 |
MATLAB de Türev |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
10 |
MATLAB de Diferansiyel Denklemler |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
11 |
MATLAB de Diferansiyel Denklemler |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
12 |
MATLAB de Grafikler |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
13 |
MATLAB de Grafikler |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
14 |
MATLAB ile Programlama |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
15 |
MATLAB ile Programlama |
MATLAB ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
16/17 |
Final |
Dönem sonuna kadar işlenmiş, konuları verilen, ders notu ve sunulara çalışarak, yazılı sınava hazırlık. |
Bilgisayarla yapılan, yazılı sınavın %40’ı, final sınavının %60’ı toplamı hesaplanır. Başarı notu hesaplanır.
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
5 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
5 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
4 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
5 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|