Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Programlama

Dersin Kodu : KMS104

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY
Doç.Dr. EMEL YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayar programlama temel bilgiler
Görsel programlama diline giriş

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : kimyasal termodinamik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar programlamaya giriş

Dersin İçeriği : Görsel programlama ile program yazma ve kullanıcı arabirimi oluşturma, Visual Basic programlama uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Bilgisayar Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Programlama giriş, Program yazma sanatı, Visual Basic çalışma ortamı Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
2 Visual basic nesneleri ve özellikler Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
3 Visual basic olayları, olay yordamları, nesne-olay-görev tabloları Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
4 Değişkenler Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
5 Veri türleri Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
6 Veri giriş Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
7 Çıktı alma Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
8 Ara sınav Ders notları ve ders kitapları Yazılı sınav
9 Hazır fonksiyonlar Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
10 Karar yapıları Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
11 IF-THEN Blok karar yapısı Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
12 SELECT CASE karar yapısı Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
13 Karar yapılarıyla kullanılan Visual Basic kontrolleri Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
14 Option button ve checkbox nesneleriyle uygulamalar Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
15 Çoklu formlarla çalışmak Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler
16/17 Timer kontrolü Ders notları ve ders kitapları Teorik ve bilgisayar laboratuarında uygulamalı dersler


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Zak, D. (1999). Programming with Microsoft Visual Basic 6.0, Course Technology, USA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 3
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 5
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 5
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 5
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3