|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizikokimya2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 312 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN Prof.Dr. MEHMET ERBİL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fazlar arası denge üzerinden çalışan sistemleri inceleyebilir. Elektrokimyasal sistemler ve bu sistemlerin çalışma prensiplerini bilir. Kimyasal ve elektrokimyasal kinetik açıdan proses süreçlerini inceleyebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fazlar ve fazlar arası dengeler, karışımlar ve özelliklerinin termodinamik açıdan incelenmesi, elektrokimyanın temel prensipleri ve elektrokimyasal sistemler, kimyasal kinetik konularında öğrencilere bilgi ve birikim kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fazlar arası denge üzerinden çalışan sistemleri incelenmesi, elektrokimyasal sistemler ve bu sistemlerin çalışma prensipleri. Kimyasal ve elektrokimyasal kinetik açıdan proses süreçlerinin denetimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Karışımların Termodinamiği ve kısmi molar özellikler |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
2 |
Kısmi molar özelliklerin incelenmesi ve termodinamiği |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
3 |
Fazlar ve Fazlar arası dengeler, Ekstraksiyon |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
4 |
ideal davranan sıvı buhar dengeleri, Raoult yasası |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
5 |
ideal olmayan sıvı buhar karışımları, |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
6 |
Katı-Sıvı dengeleri, alaşım, katı çözelti kavramları |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
7 |
Kristallendirme |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
|
written exam |
|
9 |
Elektrolit çözeltiler ve aktiflik kavramı |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
10 |
İletkenlik ve uygulamaları |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
11 |
Elektrot, Elektrot potansiyeli Nernst Eşitliği |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
12 |
Referans elektrot tanımı ve uygulamaları |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
13 |
Piller ve çalışma prensipleri, uygulamaları |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
14 |
Elektroliz ve uygulamaları |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
15 |
Kimyasal Kinetik, Elektrokimyasal Kinetik |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
written exam |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fizikokimya Prof. Dr. Mehmet ERBİL, Nobel Yayınevi, 2012
Fizikokimya Prof. Dr. Yüksel SARIKAYA Gazi Büro Kitabevi, 1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
2 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
2 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
5 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|