Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizikokimya2

Dersin Kodu : KM 312

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN
Prof.Dr. MEHMET ERBİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fazlar arası denge üzerinden çalışan sistemleri inceleyebilir.
Elektrokimyasal sistemler ve bu sistemlerin çalışma prensiplerini bilir.
Kimyasal ve elektrokimyasal kinetik açıdan proses süreçlerini inceleyebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fazlar ve fazlar arası dengeler, karışımlar ve özelliklerinin termodinamik açıdan incelenmesi, elektrokimyanın temel prensipleri ve elektrokimyasal sistemler, kimyasal kinetik konularında öğrencilere bilgi ve birikim kazandırmak.

Dersin İçeriği : Fazlar arası denge üzerinden çalışan sistemleri incelenmesi, elektrokimyasal sistemler ve bu sistemlerin çalışma prensipleri. Kimyasal ve elektrokimyasal kinetik açıdan proses süreçlerinin denetimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Karışımların Termodinamiği ve kısmi molar özellikler Kaynak inceleme Anlatım
2 Kısmi molar özelliklerin incelenmesi ve termodinamiği Kaynak inceleme Anlatım
3 Fazlar ve Fazlar arası dengeler, Ekstraksiyon Kaynak inceleme Anlatım
4 ideal davranan sıvı buhar dengeleri, Raoult yasası Kaynak inceleme Anlatım
5 ideal olmayan sıvı buhar karışımları, Kaynak inceleme Anlatım
6 Katı-Sıvı dengeleri, alaşım, katı çözelti kavramları Kaynak inceleme Anlatım
7 Kristallendirme Kaynak inceleme Anlatım
8 Ara Sınav written exam
9 Elektrolit çözeltiler ve aktiflik kavramı Kaynak inceleme Anlatım
10 İletkenlik ve uygulamaları Kaynak inceleme Anlatım
11 Elektrot, Elektrot potansiyeli Nernst Eşitliği Kaynak inceleme Anlatım
12 Referans elektrot tanımı ve uygulamaları Kaynak inceleme Anlatım
13 Piller ve çalışma prensipleri, uygulamaları Kaynak inceleme Anlatım
14 Elektroliz ve uygulamaları Kaynak inceleme Anlatım
15 Kimyasal Kinetik, Elektrokimyasal Kinetik Kaynak inceleme Anlatım
16/17 Final written exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fizikokimya Prof. Dr. Mehmet ERBİL, Nobel Yayınevi, 2012 Fizikokimya Prof. Dr. Yüksel SARIKAYA Gazi Büro Kitabevi, 1997
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 4
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 2
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 2
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6