|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 112 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
OkutmanDr. MUHİTTİN ERSUNGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
2-Can exchange information on familiar and routine matters 3-Can understand the main points of a text related to everyday life 4-Can produce simple connected text on topics of personal interest 5-Can describe his/her background in simple terms 6-Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans 7-Can deal with situations in an area where the language is spoken
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
IN 112 İngilizce
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer. |
|
Dersin İçeriği |
: |
…. vardır (tekil), …. vardır (çoğul), çok, biraz, bir kaç,
Sıklık zarfları; ne kadar sık, asla, nadiren, hemen hemen hiç, bazen, genellikle, herzaman.
Basit geçmiş zaman (di’li geçmiş zaman), Neden….?, çünkü….. .
Kıyaslama, kadar….. (sıfat), daha….. (sıfat), en ….. (sıfat), sıfatlarla ve zarflarla kıyaslama,
Gelecek zaman,
Geçmiş zaman (Present Perfect), henüz, şimdi, zaten, daha once, hiç, bir kez, iki kez.
Geçmişte başlamış şu anda süreklilik gösteren zaman (Present Perfect Continious), ne zamandan beri….. ?, …… den beri.., yeterince,
….dığı zaman, iken.
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Qustions with How+adjective, Expressions of quantity |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
2 |
Going to for future plans |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
3 |
Prepositions of movement-linking words (but, because,so, although) |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
4 |
Time prepositions: in, on, at-permissons and requests |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
5 |
Comperatives and superlatives |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
6 |
telephoning-"should" for advice |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
7 |
suggestions-say and tell |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
8 |
midterm test (visa) |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
9 |
would like, like, would prefer, prefer |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
10 |
present perfect |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
11 |
have to- don´t have to |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
12 |
making and accepting apologies |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
13 |
"will" for predictions |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
14 |
present perfect, how long, since, for, giving opinions, agreeing and disagreeing |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
15 |
Repetition |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
16/17 |
final exam |
Ders Notları ve referans kitaplar |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Colle English by Muhittin Ersungur
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
1 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
1 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
1 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
1 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
1 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
1 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
2 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 38 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|