Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Kimya 2

Dersin Kodu : KM 114

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ
Prof.Dr. İLYAS DEHRİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kimyasal bileşiklerin yapıları, özellikleri ve tepkime yatkınlıklarını genel olarak öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bileşikler ve özellikleri hakkında genel bilgi oluşturmak

Dersin İçeriği : Kimyasal kinetik, kimyasal dengenin ilkeleri, asitler ve bazlar, asit-baz dengeleri, çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri, istemli degişme-entropi ve serbest enerji, elektrokimya, baş grup elementleri- metaller, baş grup elementleri-ametaller, geçiş elementleri, kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri, çekirdek kimyası, organik kimya, canlılar kimyası

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kimyasal kinetik, Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
2 Kimyasal dengenin ilkeleri, Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
3 Asitler ve bazlar Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
4 Asit baz dengeleri, Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
5 Çözünürlük ve kompleks-iyon dengeleri Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
6 İstemli değişme: entropi ve serbest enerji Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
7 Elektrokimya Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
8 Ara sınav Ders kitapları Yazılı sınav
9 Baş grup elementleri I: metaller Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
10 Baş grup elementleri II: ametaller Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
11 Geçiş elementleri Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
12 Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
13 Organik kimya Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
14 Canlılar kimyası Ders kitapları Anlatım ve görsel sunum
15 Konu tekrarı ve soru çözümü Ders kitapları Soru çözümü
16/17 Final sınavı Ders kitapları Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002)). Genel Kimya 1 İlkewler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara Chang, Raymond, (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy Recai İnam (2006 )). Palme Yayıncılık, Ankara Erdik, Ender; Sarıkaya, Yüksel (2002). Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitapevi, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 3
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 2
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 2
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 3
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 2
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 4
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 2
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 3
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5