|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Kimya Lab. |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 113 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ Prof.Dr. İLYAS DEHRİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Laboratuvar sorumluluğunu öğrenir.
Laboratuvar güvenliğini öğrenir.
Laboratuvar madde ve malzemelerini tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kimya laboratuvarında temel çalışma prensiplerini ve bazı genel deneylerinin yapılışını öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Laboratuvar kuralları, laboratuvar kazaları ve ilk yardım,laboratuvar malzemelerinin tanıtımı, heterojen karışımları ayırma yöntemleri, katı ve sıvı yoğunluklarının belirlenmesi, kütlenin korunumu, kristallendirme, stokiyometri uygulamaları, çözelti hazırlama, sentez ve verim hesabı, redoks reaksiyonları, gazların difüzyonu, Öz ısı belirlenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laboratuvarda uyulması gereken kurallar, laboratuvar kazaları ve ilkyardım, laboratuvar malzemelerinin tanıtımı ve kullanım amaçları |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
2 |
Heterojen karışımları ayırma yöntemleri |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
3 |
Katı ve sıvıların yoğunluklarının belirlenmesi |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
4 |
Kütlenin korunumu deneyi |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
5 |
Kristallendirme |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
6 |
Stokiyometrinin uygulaması |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
7 |
Çözelti hazırlama |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sentez ve verim hesabı |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
10 |
Yükseltgenme indirgenme tepkimeleri |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
11 |
Mol kütlesi belirlenmesi |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
12 |
Gazların difüzyonu |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
13 |
Bir metalin öz ısısının belirlenmesi |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
14 |
Molekül modelleme |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
15 |
Telafi deneyleri |
Laboratuvar deney kitabı, genel kimya kıtabı, internet |
Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel Kimya Laboratuvarı Deney Kitabı
Genel Kimya 1 İlkeler ve Modern Uygulamalar,Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002)) Palme Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
3 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
4 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
1 |
7 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|