|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Kimya 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 109 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ Prof.Dr. İLYAS DEHRİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Madde ve bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini, tepkimeler ve hesaplama yöntemlerinin öğretilmesi, boyut kavramının geliştirilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genel kimya bilgisini oluşturmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Madde özellikleri ve ölçümü, atomlar ve atom kuramı, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler, sulu çözelti tepkimelerine giriş, gazlar, termokimya, atmosfer gazları ve hidrojen, atomun electron yapısı, periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri, kimyasal bağlar- temel kavramlar, kimyasal bağlar- bağ kuramları, sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler, çözeltiler ve fiziksel özellikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Maddenin özellikleri ve ölçümü, |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
2 |
Atom ve Atom kuramı |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
3 |
Kimyasal bileşikler |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
4 |
Kimyasal tepkimeler |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
5 |
Sulu Çözelti tepkimelerine giriş |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
6 |
Gazlar |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
7 |
Termokimya |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Ders kitapları ve ders notları |
Yazılı sınav |
|
9 |
Atomun elektron yapısı |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
10 |
Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
11 |
Kimyasal bağ I: Temel kavramlar |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
12 |
Kimyasal bağ II : Bağ kuramları |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
13 |
Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
14 |
Çözeltiler ve fiziksel özellikleri |
Ders kitapları |
Anlatım ve sunum |
|
15 |
Soru çözümü |
Ders kitapları |
Anlatım |
|
16/17 |
Final |
Ders kitapları ve ders notları |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002)). Genel Kimya 1 İlkewler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
2. Chang, Raymond, (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy Recai İnam (2006 )). Palme Yayıncılık, Ankara
3. Erdik, Ender; Sarıkaya, Yüksel (2002). Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitapevi, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
5 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
3 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|