|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Fizik 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
FK 106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar Fizik Alanında deneyleri tasarlar Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrik ve Manyetizma kuramlarını incelemek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik Yükü, Elektrik Alanı, Gauss yasası, Elektrik potansiyel, Kondansatör ve Dielektrik, Madde içinde elektrik akımı, Doğru akım devreleri, Manyetik alanın etkileri, Manyetik alan, , Madde ve mıknatıslık, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrik Yükü |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Elektrik Alanı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Gauss yasası |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Elektrik potansiyel |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Kondansatör ve Dielektrik |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Madde içinde elektrik akımı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
Madde içinde elektrik akımı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Madde içinde elektrik akımı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Doğru akım devreleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Doğru akım devreleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Doğru akım devreleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Manyetik alan |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Manyetik alan |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Manyetik alan |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Serway Fizik II, F.J. Keller, W.E. Gettys, M.J. Skove, McGraww Hill.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
0 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
0 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
2 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
0 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
1 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
0 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
1 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
4 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
0 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
0 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
2 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
5 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|