Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Fizik

Dersin Kodu : FK 105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kinematik ve dinamik yasaları ile düşünebilen ve olayları bu yasaları kullanarak yorumlayabilen öğrenciler yetiştirmek

Dersin İçeriği : Vektörler, Bir boyutta hareket, İki boyutta hareket, Hareket kanunları, Dairesel hareket ve Newton kanunları, İş ve enerji, Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Çizgisel Momentum ve Çarpışma, Titreşim hareketi,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Vektörler, Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
2 Bir boyutta hareket Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
3 İki boyutta hareket Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
4 Hareket kanunları, Newton kanunları Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
5 Hareket kanunları, Newton kanunları Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
6 Hareket kanunları, problemler Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
7 Dairesel hareket Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
8 ara sınav
9 İş ve enerji Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
10 İş ve enerji Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
11 İş ve enerji, problem çözümleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
12 Çizgisel Momentum ve Çarpışma Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
13 Çizgisel Momentum ve Çarpışma, problem çözümleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
14 Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
15 Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, problem çözümleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Tartışmalı Ders
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Serway Fizik I, F.J. Keller, W.E. Gettys, M.J. Skove, McGraww Hill
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 8 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 0
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 2
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 0
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 0
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 0
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 4
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 0
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 0
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 128
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.12
Dersin AKTS Kredisi: 5