|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
FK 105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kinematik ve dinamik yasaları ile düşünebilen ve olayları bu yasaları kullanarak yorumlayabilen öğrenciler yetiştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Vektörler, Bir boyutta hareket, İki boyutta hareket, Hareket kanunları, Dairesel hareket ve Newton kanunları, İş ve enerji, Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Çizgisel Momentum ve Çarpışma, Titreşim hareketi, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vektörler,
|
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
2 |
Bir boyutta hareket |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
3 |
İki boyutta hareket |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
4 |
Hareket kanunları, Newton kanunları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
5 |
Hareket kanunları, Newton kanunları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
6 |
Hareket kanunları, problemler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
7 |
Dairesel hareket |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
İş ve enerji |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
10 |
İş ve enerji |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
11 |
İş ve enerji, problem çözümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
12 |
Çizgisel Momentum ve Çarpışma |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
13 |
Çizgisel Momentum ve Çarpışma, problem çözümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
14 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
15 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, problem çözümleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Serway Fizik I, F.J. Keller, W.E. Gettys, M.J. Skove, McGraww Hill
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
0 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
2 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
0 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
0 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
0 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
4 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
0 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
0 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
5 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|