Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Magnetik Malzemelerin Elde Edilmesi ve Fiziksel Özelliklerin Saptanması

Dersin Kodu : FK-684

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Malzeme üretim teknikleri öğretilecek,
Malzemelerin fiziksel özellikleri incelenecek,
Magnetik malzemelerin karakterizasyonu yapılacak,
DTA, TGA, DSC, SEM, Direnç, ESR, XRD Ölçümü ve veriler değerlendirilicek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders kapsamında süperiletken ve manyetik malzeme üretiminden karekterizasyonuna, teknolojik uygulamalarına kadar adımlar öğretilecektir

Dersin İçeriği : Malzeme üretim teknikleri, malzemelerin fiziksel özelliklerin incelenmesi,magnetik malzemelerin karekterizasyonu,DTA,TGA,DSC,SEM,Direnç,ESR,XRD ölçümü ve veri analizi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Süperiletken ve magnetik malzeme üretim teknikleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
2 Süperiletken ve magnetik malzeme üretim teknikleri(devam) Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
3 Süperiletken ve magnetik malzeme üretim teknikleri (devam) Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
4 Süperiletken ve magnetik malzeme üretim teknikleri (devam) Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
5 Süperiletken ve magnetik malzeme üretim teknikleri(devam) Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
6 Süperiletken ve magnetik malzeme üretim teknikleri (devam) Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
7 Üretilen malzemelerin karekterizasyonu Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
8 Ara Sınav Tekrar uygulama
9 DSC/DTA/TGA ölçümleri ve değerlendirilmeleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
10 SEM/EDAX ölçümleri ve değerlendirilmeleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
11 Direnç ölçümleri ve değerlendirilmeleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
12 XRD ölçümleri ve değerlendirilmeleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
13 ESR ölçümleri ve değerlendirilmeleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
14 M-T ve M-H ölçümleri ve değerlendirilmeleri Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
15 I-V karekterizasyonları Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Sözlü sunum
16/17 FİNAL SINAVI Tekrar uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Introduction to High Temperature Superconductivity, T.P.Sheahen
 Introduction to Superconductivity, M.Tinkham,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 3
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 3
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 5
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 1
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 0
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 0
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 0
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 5
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 0
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6