|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Amorf Materyallerin Elektronik Prosesleri |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-623 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Amorf Materyallerin Elektronik prosesleri ile ilgili kavramlarla düşünür Amorf Materyallerin Elektronik proseslerini karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Amorf Materyallerin Elektronik proseslerini uygulama düzeyinde anlatmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Amorf madde tanımı, Amorf malzemelerin kullanım alanlarının anlatılması, Amorf malzemelerin değişik yöntemlerle üretiminin verilmesi, Durum yoğunluğu kavramının anlatılması ve matematiksel yorumu, Lokalizasyon ve Anderson lokalizasyonunun anlatılması, Lokalize(yerel) durumlar arası geçiş istatistiğinin anlatımı, Direk ve İndirek geçişler, Amorf yarıiletkenlerde mobilite ve iletkenlik kavramları, Amorf yarıiletkenlerde iletkenliğin bağlı olduğu durumlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Amorf madde tanımı ve metallerle yarıiletkenlerin farklılığının verilmesi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Amorf malzemelerin kullanım alanlarının anlatılması |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Amorf malzemelerin değişik yöntemlerle üretiminin verilmesi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Yöntemlere devam |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Durum yoğunluğu kavramının anlatılması ve matematiksel yorumu |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Durum yoğunluğu hesabının anlatılması |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
Lokalizasyon ve Anderson lokalizasyonunun anlatılması |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Lokalize(yerel) durumlar arası geçiş istatistiğinin anlatımı. Direk ve İndirek geçişler |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Hopping ve değişken hopping geçişlerin anlatımı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Amorf maddelerde oluşan soğurma kenarı ve Urbach kuralı , mobilite kenarı kavramlarının açıklanması |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Amorf yarıiletkenlerde mobilite ve iletkenlik kavramları |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Mobilite hesabı yorumu |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Amorf yarıiletkenlerde iletkenliğin bağlı olduğu durumlar |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
14. haftanın devamı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Disordered materials :an introduction, Ossi, Paolo M.
Electronic Processes in Non-crystalline Materials, N. F. Mott & E. A. Davis
X-ray diffraction procedures :for polycrystalline and amorphous materials, Klug, Harold P.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
5 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
5 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
5 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
5 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
5 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
5 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
14 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|