Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Elektromanyetik Teoride Sayısal Yöntemler II

Dersin Kodu : FK-728

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. FARUK KARADAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci;
İleri elektromanyetik problemleri çözer.
Disiplinler arası çalışma yapar.
Kavramları kullanarak diğer fizik konuları ile ilişkiler kurar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektromanyetik Teori problemlerini çözmede sayısal yöntemleri kullanmak

Dersin İçeriği : Özet (Elektromanyetik teori), Analitik metodlar, sonlu farklar yöntemi, nümerik integral

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fizik bölümü seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Varyasyonel Metod; giriş, lineer uzayda operatörler, varyasyon hesabı, Kosmi dif. denklemlerden fonksiyonellerin oluşturulması Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
2 Rayleigh-Ritz Metodu, Weighted Residual Metodu, kolokasyon metodu Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
3 Galerkin Metodu, en az kareler metodu, özdeğer problemi Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
4 Momet metodu, integral denklemler Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
5 Green fonksiyonları, Uygulamalar I- Sanki durgun problemler, Uygulama II Sacilma problemi Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
6 Uygulama III Radyasyon problemi Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
7 Uygulama IV-insan vücudunda EM soğurulma Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Sonlu eleman metodu, Laplace denkleminin çözümü, Poisson denkleminin çözümü. Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
10 Dalga denklenin çözümü, Otomamitik mesh üretimi Kartezyen bölgede, Otomamitik mesh üretimi keyfi bölgede, Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
11 İletim hattı matris yöntemi, İletim hattı denklemi Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
12 difüzyon denkleminin çözümü, dalga denkleminin çözümü Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
13 TLM de inhomojen ve loosy ortam Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
14 Üç boyutlu TLM mesh´i Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
15 Hata kaynakları ve düzeltmeler Kitapta ilgili bölüm okunsun Düz anlatım tartışma
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Numerical Techniques in Electromagnetics, Matthew N. O. Sadiku, Ph.D.CRC Press
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 5
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 5
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 4
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 1
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 0
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 1
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6