Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Hukuku

Dersin Kodu : CEV444

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre Hukukunun konusu, kapsamı, amacı ve niteliklerini açıklar.
Çevre mühendisliği açısından önemli yasal düzenlemelerin konusu ve amacını açıklama ve düzenlemenin içerdiği mekanizmaları değerlendirilmesini amaçlar.
Çevre mevzuatındaki yasal düzenlemelere uymamanın sorumluluklarının kavranmasını amaçlar.
AB çevre mevzuatı, uyum süreci ve Türk çevre mevzuatındaki yapısal değişimin algılanmasını amaçlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevre mühendislerinin mesleki uygulamalarında mutlak gerek duyacakları yasal çevresel düzlemelerin Avrupa Biriliği çevre mevzuat uyum süreci içinde genel değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği : Çevre Hukukuna Giriş, Temel Kavramlar, Çevre Hukukunun Doğuşu ve Gelişimi, Çevre Hukukunun Konusu, Kapsamı, Amacı ve Nitelikleri, Türk Çevre Mevzuatına Genel Bakış, Anayasa, Kanunlar, Yönetmelikler ve Uluslararası Sözleşmeler, Çevre Kanunu ve Yasal Mevzuat, Avrupa Birliği Çevre Mevzuatına Genel Bakış, Yatay ve Dikey Mevzuat, AB ve Türkiye Çevre Mevzuatı Uyum Durumu, AB Entegre Çevre Uyum Stratejisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevre Hukukuna Giriş, Temel Kavramlar, Çevre Hukukunun Doğuşu ve Gelişimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartıışma
2 Çevre Hukukunun Konusu, Kapsamı, Amacı ve Nitelikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
3 Türk Çevre Mevzuatına Genel Bakış, Anayasa, Kanunlar, Yönetmelikler ve Uluslararası Sözleşmeler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
4 Çevre Kanunu Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
5 Avrupa Birliği Çevre Mevzuatına Genel Bakış, Yatay ve Dikey Mevzuat Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartıışma
6 AB ve Türkiye Çevre Mevzuatı Uyum Durumu, AB Entegre Çevre Uyum Stratejisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
7 Ara Sınav Arasınav Hazırlığı Yazılı sınav
8 Su Kirliliğinin Kontrolü ile ilgili mevzuat Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
9 Su Kirliliğinin Kontrolü ile ilgili mevzuat Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
10 Entegre Atık Yönetimi, Tehlikeli Atık Yönetimi, Özel Atık Yönetimi ile ilgili mevzuat Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
11 Entegre Atık Yönetimi, Tehlikeli Atık Yönetimi, Özel Atık Yönetimi ile ilgili mevzuat Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
12 Hava Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Yönetimi Mevzuatı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
13 Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi mevzuatı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
14 Endüstriyel Kirlilik ve Risk Yönetimi, Kimyasallar, GNO ve Doğanın Korunması ile ilgili mevzuat Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Grup çalışması, sunum, tartışma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Sunuları
 Çevre Mevzuatı , Çevre ve Orman Bakanlığı.
 Turgut, N., 1998. Çevre Hukuku. Savaş Yayınevi, Akara.
Diğer Kaynaklar   ÇOB, 2006. AB Entegre Çevre Uyum Stratejisi (UÇES) (2007 - 2023).
 EC, Handbook on the Implementation of EC Environmental Legislation.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 2
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 2
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 4
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 3
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 4
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 4
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 5
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4