|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV444 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre Hukukunun konusu, kapsamı, amacı ve niteliklerini açıklar. Çevre mühendisliği açısından önemli yasal düzenlemelerin konusu ve amacını açıklama ve düzenlemenin içerdiği mekanizmaları değerlendirilmesini amaçlar. Çevre mevzuatındaki yasal düzenlemelere uymamanın sorumluluklarının kavranmasını amaçlar. AB çevre mevzuatı, uyum süreci ve Türk çevre mevzuatındaki yapısal değişimin algılanmasını amaçlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre mühendislerinin mesleki uygulamalarında mutlak gerek duyacakları yasal çevresel düzlemelerin Avrupa Biriliği çevre mevzuat uyum süreci içinde genel değerlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre Hukukuna Giriş, Temel Kavramlar, Çevre Hukukunun Doğuşu ve Gelişimi, Çevre Hukukunun Konusu, Kapsamı, Amacı ve Nitelikleri, Türk Çevre Mevzuatına Genel Bakış, Anayasa, Kanunlar, Yönetmelikler ve Uluslararası Sözleşmeler, Çevre Kanunu ve Yasal Mevzuat, Avrupa Birliği Çevre Mevzuatına Genel Bakış, Yatay ve Dikey Mevzuat, AB ve Türkiye Çevre Mevzuatı Uyum Durumu, AB Entegre Çevre Uyum Stratejisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre Hukukuna Giriş, Temel Kavramlar, Çevre Hukukunun Doğuşu ve Gelişimi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartıışma |
|
2 |
Çevre Hukukunun Konusu, Kapsamı, Amacı ve Nitelikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
3 |
Türk Çevre Mevzuatına Genel Bakış, Anayasa, Kanunlar, Yönetmelikler ve Uluslararası Sözleşmeler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
4 |
Çevre Kanunu |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
5 |
Avrupa Birliği Çevre Mevzuatına Genel Bakış, Yatay ve Dikey Mevzuat |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartıışma |
|
6 |
AB ve Türkiye Çevre Mevzuatı Uyum Durumu, AB Entegre Çevre Uyum Stratejisi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
7 |
Ara Sınav |
Arasınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Su Kirliliğinin Kontrolü ile ilgili mevzuat |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
9 |
Su Kirliliğinin Kontrolü ile ilgili mevzuat |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
10 |
Entegre Atık Yönetimi, Tehlikeli Atık Yönetimi, Özel Atık Yönetimi ile ilgili mevzuat |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
11 |
Entegre Atık Yönetimi, Tehlikeli Atık Yönetimi, Özel Atık Yönetimi ile ilgili mevzuat |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
12 |
Hava Kalitesinin Değerlendirilmesi ve Yönetimi Mevzuatı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
13 |
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi mevzuatı |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
14 |
Endüstriyel Kirlilik ve Risk Yönetimi, Kimyasallar, GNO ve Doğanın Korunması ile ilgili mevzuat |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Grup çalışması, sunum, tartışma |
|
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Sunuları
Çevre Mevzuatı , Çevre ve Orman Bakanlığı.
Turgut, N., 1998. Çevre Hukuku. Savaş Yayınevi, Akara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ÇOB, 2006. AB Entegre Çevre Uyum Stratejisi (UÇES) (2007 - 2023).
EC, Handbook on the Implementation of EC Environmental Legislation.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
2 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
2 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
3 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
1 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
4 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
4 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
5 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|