|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Mühendisliği Projesi I I |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV442 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK Prof.Dr. GALİP SEÇKİN Prof.Dr. BELGİN BAYAT Prof.Dr. FUAT BUDAK Prof.Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU Prof.Dr. OLCAYTO KESKİNKAN Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ Öğr.Gör.Dr. NİLGÜN SULTAN YÜCEER Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU Prof.Dr. AHMET YÜCEER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Herhangi bir konu hakkında daha detaylı bilgiye sahip olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Herhangi bir konuda detaylı bir çalışma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre Mühendisliği ve Etkileşimli Bilimler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
2 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
3 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
4 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
5 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
6 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
7 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
8 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
9 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
10 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
11 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
12 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
13 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
14 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
15 |
Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar |
İlgili konu veya konular |
Düz anlatım, tartışma ve araştırma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Dönem sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
5 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
5 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
5 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
3 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
5 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 121 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|