Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Mühendisliği Projesi I I

Dersin Kodu : CEV442

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK
Prof.Dr. GALİP SEÇKİN
Prof.Dr. BELGİN BAYAT
Prof.Dr. FUAT BUDAK
Prof.Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU
Prof.Dr. OLCAYTO KESKİNKAN
Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TURAN YILMAZ
Öğr.Gör.Dr. NİLGÜN SULTAN YÜCEER
Öğr.Gör.Dr. BÜLENT SARI
Öğr.Gör.Dr. DEMET KALAT
Öğr.Gör.Dr. A.AZRABİLGİN PEHLİVANOĞLU
Prof.Dr. AHMET YÜCEER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Herhangi bir konu hakkında daha detaylı bilgiye sahip olma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Herhangi bir konuda detaylı bir çalışma

Dersin İçeriği : Çevre Mühendisliği ve Etkileşimli Bilimler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
2 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
3 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
4 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
5 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
6 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
7 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
8 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
9 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
10 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
11 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
12 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
13 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
14 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
15 Seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar İlgili konu veya konular Düz anlatım, tartışma ve araştırma
16/17 Dönem sonu sınavı Dönem sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 5
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 3
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 5
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 121
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.84
Dersin AKTS Kredisi: 5