|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitkisel Kökenli Herbisitler |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-599 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SİBEL UYGUR Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
-Bitkisel kökenli herbisitleri öğrenmek, -Bunların çalışma mekanizmalarını ve kullanılabilirliğini öğrenmektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı otlarla mücadelede çevre dostu olan bitkisel kökenli herbisitleri, bunların mekanizmalarını ve pratikteki kullanımlarını öğrenmek bu dersin amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sentetik kökenli herbisitlerin sürekli ve kontrolsüz kullanımının yol açtığı sorunlarla baş edebilmek için alternatif yöntem arayışlarına girilmiştir. Bunlardan en önemlisi bitkisel kökenli pestisitler olup çevre dostu olması nedeniyle en fazla tercih edilen yöntemlerden birisi olmuştur. Herbisitlerde bu grup içerisinde yerini almıştır. Bu derste, bu herbisitlerin elde edildiği bitkiler, herbisitlerin etki şekil ve mekanizmaları ile kullanımları hakkında bilgi verilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitkiler arasındaki interaksiyonlar |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Bitki büyümesini inhibe eden bitkiler I (Cins ve tür bazında) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Bitki büyümesini inhibe eden bitkiler II (Cins ve tür bazında) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
4 |
Bitki büyümesini inhibe eden bitkiler III (Cins ve tür bazında) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
5 |
Bitki büyümesini inhibe eden bitki ekstraktları I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
6 |
Bitki büyümesini inhibe eden bitki ekstraktları II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
7 |
Bitki büyümesini inhibe eden bitki ekstraktları III |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
8 |
Bitki ekstraktlarının hazırlanması ve uygulanması |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
Bitki ekstraktlarının etki mekanizması |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
10 |
ARA SINAV |
Sınava kadar görülen konular |
Yazılı |
|
11 |
Bitkilerin herbisit etkisi dışındaki diğer pestisit özellikleri I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
12 |
Bitkilerin herbisit etkisi dışındaki diğer pestisit özellikleri II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
İnsan ve çevre üzerine bitkisel kökenli herbisitlerin etkisi |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
14 |
Pratikteki uygulamalar I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Pratikteki uygulamalar II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Önerilen kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili Kaynaklardan Hazırlanmış 120 Sayfalık ders notu.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Flora of Turkey and the East Aegean Islands (Edited by P.H.Davis), Edinburg University Press.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
3 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
4 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
16 |
96 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|