|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tohum Patolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-598 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YEŞİM AYSAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Patojen mikroorganizmalar tohuma nasıl bulaşır? Patojen mikroorganizmalar tohumdan gelişen fidede hastalık oluşturma mekanizmaları nedir? Patojenler tohumun neresinde ve ne kadar süre yaşar Tohumdaki patojeni saptama ve tohum uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı tohumla taşınan mikroorganizmalardan bakteri, virüs ve funguslar hakkında bilgi öğretmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tohum kökenli mikroorganizmalar, mikroorganizmaların tohumda bulunma yeri, taşınma mekanizması, tohum kökenli patojenlerin saptanması ve tohum uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tohum patolojisi nedir? Tohum patolojisinin tarihçesi, terminoloji
Ödevlerin verilmesi |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
2 |
Çiçek yapısı, tohum oluşumu, tohum yapısı |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
3 |
Patojenlerin tohuma verdiği zararlar |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
4 |
Tohum kaynaklı patojenler |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım ve uygulama |
|
5 |
Patojenlerin tohumdaki yaşam süreleri |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
6 |
Patojenlerin tohuma bulaştığı yerler |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
7 |
Tohum enfeksiyonu mekanizmaları |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
|
yazılı sınav |
|
9 |
Tohum enfeksiyonu ve tohumla taşınmayı etkileyen faktörler |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
10 |
Tohum kaynaklı patojenlerin neden olduğu hastalık epidemiyolojisi |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
11 |
Tohumdaki patojenin varlığının saptanmasında kullanılan yöntemler |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım ve uygulama |
|
12 |
Tohumdaki patojenin varlığının saptanmasında kullanılan yöntemler |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım ve uygulama |
|
13 |
Tohum sağlık testleri |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
14 |
Tohum sağlığıyla ilgili organizasyonlar (ISTA, ISHI, EPPO vb) |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
görsel anlatım |
|
15 |
Ödevlerin tartışılması ve sunum yapılması |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve internetten ödev hazırlama |
görsel anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar ve sunulardan ders takibi |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tohum Patolojisi, Semih ERKAN, 1998 İzmir
Seed Health Testing, Hutchins & Reeves, 1997, United Kingdom
Plant Pathogen Detection And Diseases, Narayanasamy, 2001 USA
Principles of Seed Pathology, Agarwal & Sinclair, 1987
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
5 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
4 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
3 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
3 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|