Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Katı Atıklar

Dersin Kodu : CEV437

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BELGİN BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Katı atıkların tipleri, kaynakları, özellikleri ve miktarları hakkında temel bilgiler verilir.
Katı atıkların, kaynaktan itibaren geçici biriktirme, toplama, aktarma istasyonlarına getirme ve nihai bertaraf merkezine taşıma sistemleri anlatılır
Katı atıkları bertaraf etme teknikleri (düzenli depolama, kompostlaştırma, yakma, piroliz ) örneklerle anlatılır.
Katı atıkları geri kazanma ve kaynakta azaltma teknikleri örnek gösterilerek anlatılır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Katı atıkların, kaynaktan itibaren geçici biriktirme, toplama, aktarma istasyonlarına getirme ve nihai bertaraf merkezine taşıma ve bu toplama, taşıma ve bertarafta kullanılan araç ve ekipmanları hakkında temel bilgiler kazanmak ve katı atıkları bertaraf etme tekniklerini (düzenli depolama, kompostlaştırma, yakma, piroliz ) öğrenmektir.

Dersin İçeriği : Bu derste katı atık tipleri, kaynakları ve özellikleri ile birlikte katı atıkları toplama, taşıma ve karşılaşılan taşıma problemleri örnek çözümlerle anlatılarak bertaraf etme yöntemleri ve katı atıkları kaynakta azaltma teknikleri örneklerle gösterilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Katı atıkların tanımı ve sınıflandırılması Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım
2 Katı atıkların kaynakları ve sınıflandırılması Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım
3 Katı atıkların özellikleri ve analiz metodları. Katı atıkların toplanması ve taşınması Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü.
4 Katı atıkların toplanması ve taşınması Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
5 Katı atıkları toplama ve taşıma optimizasyonu Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
6 Aktarma istasyonları Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
7 Düzenli depolama, yer seçimi, sızıntı suyu kontrolu, gaz kontrolu, işletilmesi, kapatılması ve rehabilitasyonu Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
8 Düzenli depolama, yer seçimi, sızıntı suyu kontrolu, gaz kontrolu, işletilmesi, kapatılması ve rehabilitasyonu Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
9 Ara sınav Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Yazılı Sınav
10 Düzenli depolama, yer seçimi, sızıntı suyu kontrolu, gaz kontrolu, işletilmesi, kapatılması ve rehabilitasyonu Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
11 Kompostlaştırma ve kompostlaştırma yöntemleri Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
12 Yakma ve yakma teknolojileri Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
13 Piroliz ve piroliz yöntemleri Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
14 Geri kazanım ve geri kazanım teknolojileri Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım, problem çözümü
15 Katı atık yönetimi ile ilgili yönetmelikler Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Düz anlatım, Projeksiyon ile anlatım
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Okuma, ödev ve Web tabanlı Öğrenme Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Powerpoint şeklinde hazırlanmış Katı Atıklar Ders Notu (Prof.Dr. Belgin Bayat, 2013).
 TMMOB Çevre Mühendisleri Odası,1995. Katı Atık Yönetimi, ANKARA.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 5
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 4
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 5
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3