|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Otlar ve Ekim Nöbeti |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-592 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Bitki koruma açısından ekim nöbetin önemini kavramak, -Yabancı ot populasyonları ile ekim nöbeti arasındaki ilişkiyi ortaya koymak, -Yabancı ot mücadelesinde ekim nöbetinin önemini bilmektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Önemli bir tarımsal işlem olan ekim nöbetinin yabancı ot populasyonları üzerindeki önem ve etkisi ile yabancı ot mücadelesindeki önemi dersin amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı otlar önemli bir bitki koruma zararlısı olup, çeşitli yöntemler kullanılarak mücadele edilmeye çalışılmaktadır. Bunlar içerisinde ekim nöbeti, hem tarımsal üretimi artırıcı ve destekleyici hem de pek çok yabancı otu kontrol edebilmesi nedeniyle önemli bir tarımsal işlemdir. Bu derste, ekim nöbetini ile sürekli bir hareketlilik halinde olan yabancı ot populasyonları arasındaki ilişki ve bu ekim nöbetinin yabancı otların mücadelesindeki önemi anlatılacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekim nöbetinin yabancı ot mücadelesindeki önemi |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Ekim nöbetindeki kültür bitkileri |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Polikültür ve münavebe uygulamalarının yabancı otlanmaya etkisi |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
4 |
Tahıl, baklagil ekim nöbeti ve yabancı otlanma |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
5 |
Kültür bitkilerinin allelopatik etkisi |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
6 |
Ekim nöbetinde bitkilerin uyuşumu |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
7 |
ARA SINAV |
Sınava kadar görülen konular |
Yazılı sınav |
|
8 |
Kültür bitkilerinin ön ve art bitki olarak kullanılması |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
Ekim nöbeti programı oluşturuken dikkat edilecek hususlar |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
10 |
Ürün sıralaması |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
11 |
Çukurova´da ekim nöbeti |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
12 |
Ekim nöbetinin Çukurova ve Türkiye tarımına katkıları |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
Çukurova´da sulak alanlarda beş ve on yıllık ekim nöbeti proje dizaynı |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
14 |
Çukurova´da kurak alanlarda beş ve on yıllık ekim nöbeti proje dizaynı |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Ekim nöbetinin yabancı ot mücadelesindeki yeri |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Önerilen Kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Zimdahl, R., 2004. Weed-Crop Competition:A review., Blackwell Publishing. 220.
İlgili Kaynaklardan Hazırlanmış 80 sayfa ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
2 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
3 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
3 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
3 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|