Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Otlar ve Ekim Nöbeti

Dersin Kodu : BK-592

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : - Bitki koruma açısından ekim nöbetin önemini kavramak,
-Yabancı ot populasyonları ile ekim nöbeti arasındaki ilişkiyi ortaya koymak,
-Yabancı ot mücadelesinde ekim nöbetinin önemini bilmektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Önemli bir tarımsal işlem olan ekim nöbetinin yabancı ot populasyonları üzerindeki önem ve etkisi ile yabancı ot mücadelesindeki önemi dersin amacıdır.

Dersin İçeriği : Yabancı otlar önemli bir bitki koruma zararlısı olup, çeşitli yöntemler kullanılarak mücadele edilmeye çalışılmaktadır. Bunlar içerisinde ekim nöbeti, hem tarımsal üretimi artırıcı ve destekleyici hem de pek çok yabancı otu kontrol edebilmesi nedeniyle önemli bir tarımsal işlemdir. Bu derste, ekim nöbetini ile sürekli bir hareketlilik halinde olan yabancı ot populasyonları arasındaki ilişki ve bu ekim nöbetinin yabancı otların mücadelesindeki önemi anlatılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekim nöbetinin yabancı ot mücadelesindeki önemi Önerilen Kaynaklar Görsel
2 Ekim nöbetindeki kültür bitkileri Önerilen Kaynaklar Görsel
3 Polikültür ve münavebe uygulamalarının yabancı otlanmaya etkisi Önerilen Kaynaklar Görsel
4 Tahıl, baklagil ekim nöbeti ve yabancı otlanma Önerilen Kaynaklar Görsel
5 Kültür bitkilerinin allelopatik etkisi Önerilen Kaynaklar Görsel
6 Ekim nöbetinde bitkilerin uyuşumu Önerilen Kaynaklar Görsel
7 ARA SINAV Sınava kadar görülen konular Yazılı sınav
8 Kültür bitkilerinin ön ve art bitki olarak kullanılması Önerilen Kaynaklar Görsel
9 Ekim nöbeti programı oluşturuken dikkat edilecek hususlar Önerilen Kaynaklar Görsel
10 Ürün sıralaması Önerilen Kaynaklar Görsel
11 Çukurova´da ekim nöbeti Önerilen Kaynaklar Görsel
12 Ekim nöbetinin Çukurova ve Türkiye tarımına katkıları Önerilen Kaynaklar Görsel
13 Çukurova´da sulak alanlarda beş ve on yıllık ekim nöbeti proje dizaynı Önerilen Kaynaklar Görsel
14 Çukurova´da kurak alanlarda beş ve on yıllık ekim nöbeti proje dizaynı Önerilen Kaynaklar Görsel
15 Ekim nöbetinin yabancı ot mücadelesindeki yeri Önerilen Kaynaklar Görsel
16/17 YIL SONU SINAVI Önerilen Kaynaklar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Zimdahl, R., 2004. Weed-Crop Competition:A review., Blackwell Publishing. 220.
 İlgili Kaynaklardan Hazırlanmış 80 sayfa ders notu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 2
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 3
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 3
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 3
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 5
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 3
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 12 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6