Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Turunçgil ve Subropik Meyve Zararlıları

Dersin Kodu : BK-591

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SERDAR SATAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Turunçgil ve Subtropik meyvelerde zarara yol açan zararlıların tanınması ve biyolojilerini bilir.
Turunçgil ve Subtropik meyvelerde zarara yol açan zararlıların kimyasal mücadelesini bilir
Turunçgil ve Subtropik meyvelerde zarara yol açan zararlıların bioteknik mücadelesini bilir ve bu konudaki son gelişmeleri öğrenir
Turunçgil ve Subtropik meyvelerde zarara yol açan zararlıların biyolojik mücadelesini bu konudaki son gelişmeleri öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Turunçgil ve subtropik meyvelerde zarara yol açan zaralıların tanınması, biyolojisi ve mücadelesi üzerine güncel tekniklele ziraat mühendislerinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Turunçgil ve subtropik meyvelerde zarara yol açan zaralıların tanınması, biyolojisi ve mücadelesi , bu zararlılarla ilgili son geliişmelerle ilgili makaleleri tartışma ile lab ve arazi uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bitki koruma bölümü sınıf ve labaratuvarları ile Çukurova Üniversitesi Bitki Koruma arazisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Turunçgil zararlıları; tanınması, biyolojisi İlgili ders notlarınını okunması Görsel anlatım
2 Turunçgil zararlıları; mücadele (Kimyasal) I, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve lab uygulaması
3 Turunçgil zararlıları; mücadele (Kültürel) II, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve arazi uygulaması
4 Turunçgil zararlıları; mücadele (Biyolojik) III, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım ve makalenin anlatılıp tartışılması
5 Turunçgil zararlıları; mücadele (Bioteknik) IV, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve arazi uygulaması
6 Turunçgil zararlıları; mücadele (Bioteknik) V, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve lab uygulaması
7 Turunçgil zararlılarının mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması
8 Subtropik meyve zararlıları; tanınması, biyolojisi, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve lab uygulaması
9 Subtropik meyve zararlıları; kimyasal mücadele I, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım ve makalenin anlatılıp tartışılması
10 Subtropik meyve zararlıları; mücadelesi (Kültürel) II, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve arazi uygulaması
11 Ara sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Yazılı ve sözlü sınav
12 Subtropik meyve zararlıları; mücadelesi (Biyolojik) III, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve lab uygulaması
13 Subtropik meyve zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) IV, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım ve makalenin anlatılıp tartışılması
14 Subtropik meyve zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) V, ödev-ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notları ve makalenin okunması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve arazi uygulaması
15 Subtropik meyve zararlılarının mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, Ödev- makalenin powerpoint sunusu olark derslikte sunulması İlgili Ders Notlarının okunması ve öğrenci sunularaının hazırlanması PowerPoint sunusu ile görsel anlatım ve öğrenci sunularının 10 dak. sunu şeklinde sunulup tartışılması
16/17 Yıl sonu sınavı Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Yazılı ve sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
 Uygun, N., M.R. Ulusoy, İ. Karaca ve S. Satar, 2010. Meyve ve Bağ Zararlıları. Nobel matbaacılık, 347 s.
Diğer Kaynaklar  ALFORD, D.V., 1999. A Textbook of Agricultural Entomology. Blackwell Science Ltd., Oxford, 314p
 KOUL, O., Dhaliwal S.G., and Cuperus G.W., 2004. Integrated Pest Management, Potential, Constraints and Challenges. CABI Publishing, Wallingford, Oxfordshire, 329p.
 EBELING, W., 1959. Subtropical Fruit Pest. University of California, Division of Agricultural Sciences, 436p.
 Google akademik http://scholar.google.com
 WEP of Knowledge (SCI general search) Http://apps.webofknowledge.com
 Katsoyannos P., 1996. Integrated insect pest managment for citrus in norhern Mediterranean countries


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 3
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 5
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 2
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 4
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 5
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 3
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 12 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6