|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Turunçgil ve Subropik Meyve Zararlıları |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-591 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Turunçgil ve Subtropik meyvelerde zarara yol açan zararlıların tanınması ve biyolojilerini bilir. Turunçgil ve Subtropik meyvelerde zarara yol açan zararlıların kimyasal mücadelesini bilir Turunçgil ve Subtropik meyvelerde zarara yol açan zararlıların bioteknik mücadelesini bilir ve bu konudaki son gelişmeleri öğrenir Turunçgil ve Subtropik meyvelerde zarara yol açan zararlıların biyolojik mücadelesini bu konudaki son gelişmeleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Turunçgil ve subtropik meyvelerde zarara yol açan zaralıların tanınması, biyolojisi ve mücadelesi üzerine güncel tekniklele ziraat mühendislerinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turunçgil ve subtropik meyvelerde zarara yol açan zaralıların tanınması, biyolojisi ve mücadelesi , bu zararlılarla ilgili son geliişmelerle ilgili makaleleri tartışma ile lab ve arazi uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bitki koruma bölümü sınıf ve labaratuvarları ile Çukurova Üniversitesi Bitki Koruma arazisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Turunçgil zararlıları; tanınması, biyolojisi |
İlgili ders notlarınını okunması |
Görsel anlatım |
|
2 |
Turunçgil zararlıları; mücadele (Kimyasal) I, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve lab uygulaması |
|
3 |
Turunçgil zararlıları; mücadele (Kültürel) II, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve arazi uygulaması |
|
4 |
Turunçgil zararlıları; mücadele (Biyolojik) III, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım ve makalenin anlatılıp tartışılması |
|
5 |
Turunçgil zararlıları; mücadele (Bioteknik) IV, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve arazi uygulaması |
|
6 |
Turunçgil zararlıları; mücadele (Bioteknik) V, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve lab uygulaması |
|
7 |
Turunçgil zararlılarının mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması |
|
8 |
Subtropik meyve zararlıları; tanınması, biyolojisi, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve lab uygulaması |
|
9 |
Subtropik meyve zararlıları; kimyasal mücadele I, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım ve makalenin anlatılıp tartışılması |
|
10 |
Subtropik meyve zararlıları; mücadelesi (Kültürel) II, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve arazi uygulaması |
|
11 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Yazılı ve sözlü sınav |
|
12 |
Subtropik meyve zararlıları; mücadelesi (Biyolojik) III, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve lab uygulaması |
|
13 |
Subtropik meyve zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) IV, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım ve makalenin anlatılıp tartışılması |
|
14 |
Subtropik meyve zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) V, ödev-ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notları ve makalenin okunması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım, makalenin anlatılıp tartışılması ve arazi uygulaması |
|
15 |
Subtropik meyve zararlılarının mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, Ödev- makalenin powerpoint sunusu olark derslikte sunulması |
İlgili Ders Notlarının okunması ve öğrenci sunularaının hazırlanması |
PowerPoint sunusu ile görsel anlatım ve öğrenci sunularının 10 dak. sunu şeklinde sunulup tartışılması |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı ve sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Uygun, N., M.R. Ulusoy, İ. Karaca ve S. Satar, 2010. Meyve ve Bağ Zararlıları. Nobel matbaacılık, 347 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ALFORD, D.V., 1999. A Textbook of Agricultural Entomology. Blackwell Science Ltd., Oxford, 314p
KOUL, O., Dhaliwal S.G., and Cuperus G.W., 2004. Integrated Pest Management, Potential, Constraints and Challenges. CABI Publishing, Wallingford, Oxfordshire, 329p.
EBELING, W., 1959. Subtropical Fruit Pest. University of California, Division of Agricultural Sciences, 436p.
Google akademik http://scholar.google.com
WEP of Knowledge (SCI general search) Http://apps.webofknowledge.com
Katsoyannos P., 1996. Integrated insect pest managment for citrus in norhern Mediterranean countries
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
3 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
2 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
4 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
3 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|