|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ilıman İklim ve Meyve Zararlıları |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-589 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların tanınması ve biyolojilerini bilir. 2) Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların kimyasal mücadelesini bilir 3) Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların bioteknik mücadelesini bilir ve bu konudaki son gelişmeleri öğrenir 4) Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların biyolojik mücadelesini bu konudaki son gelişmeleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zaralıların tanınması, biyolojisi ve mücadelesi üzerine güncel tekniklele ziraat mühendislerinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yumuşak ve taş çekirdekli meyve zararlıları; tanınmaları, biyolojileri ve mücadeleleri, ılıman meyve zaralıları hakkındaki güncel makalelerin tartışılması, arazi ve lab uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bitki koruma sınıf ve derslikleri ile Çukurova Üniversitesi Tarımsal alanları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yumşak çekirdekli zararlıları; tanınması, biyolojisi |
İlgili ders notunun okunması |
görsel anlatım |
|
2 |
Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Kimyasal) I, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve makalenin okunması |
görsel anlatım ve makalenin tartışılması |
|
3 |
Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Kültürel) II, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılmasıve arazi uygulaması |
|
4 |
Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Biyolojik) III, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması |
|
5 |
Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Bioteknik) IV, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılmasıve lab uygulaması |
|
6 |
Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Bioteknik) V, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması |
|
7 |
Yumşak çekirdekli zararlıları mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması ve arazi uygulaması |
|
8 |
Sert çekirdekli meyve zararlıları; tanınması, biyolojisi, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması |
|
9 |
Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Kimyasal) I, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması ve lab uygulaması |
|
10 |
Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Kültürel) II, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması |
|
11 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Yazılı ve sözlü sınav |
|
12 |
Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Biyolojik) III, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması ve arazi uygulaması |
|
13 |
Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) IV, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması |
|
14 |
Sert çekirdekli; mücadelesi (Bioteknik) V, ödev- ilgili makalenin okunması |
İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması |
görsel anlatım, makalenin tartışılması ve lab uygulaması |
|
15 |
Sert çekirdekli meyvelerde zarara yol açan zaralıların mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, dönem sonu ödevi- ilgili makalenin sunu haline getirilip sunulması |
İlgili Ders Notunun okunması ve ödevin PowerPoint sunsu haline getirilmesi |
görsel anlatım,öğrenci ödevinin 10 dakikalık sunu şeklinde sunulması ve konu üzerine tartışmalar |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı ve sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Uygun, N., M.R. Ulusoy, İ. Karaca ve S. Satar, 2010. Meyve ve Bağ Zararlıları. Nobel matbaacılık, 347 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ALFORD, D.V., 1999. A Textbook of Agricultural Entomology. Blackwell Science Ltd., Oxford, 314p.
KOUL, O., Dhaliwal S.G., and Cuperus G.W., 2004. Integrated Pest Management, Potential, Constraints and Challenges. CABI Publishing, Wallingford, Oxfordshire, 329p.
Google akademik http://scholar.google.com
WEP of Knowledge (SCI general search) Http://apps.webofknowledge.com
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
4 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
4 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
4 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|