Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ilıman İklim ve Meyve Zararlıları

Dersin Kodu : BK-589

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SERDAR SATAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların tanınması ve biyolojilerini bilir.
2) Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların kimyasal mücadelesini bilir
3) Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların bioteknik mücadelesini bilir ve bu konudaki son gelişmeleri öğrenir
4) Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zararlıların biyolojik mücadelesini bu konudaki son gelişmeleri öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ilıman ilkim meyvelerinde zarara yol açan zaralıların tanınması, biyolojisi ve mücadelesi üzerine güncel tekniklele ziraat mühendislerinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Yumuşak ve taş çekirdekli meyve zararlıları; tanınmaları, biyolojileri ve mücadeleleri, ılıman meyve zaralıları hakkındaki güncel makalelerin tartışılması, arazi ve lab uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bitki koruma sınıf ve derslikleri ile Çukurova Üniversitesi Tarımsal alanları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yumşak çekirdekli zararlıları; tanınması, biyolojisi İlgili ders notunun okunması görsel anlatım
2 Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Kimyasal) I, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve makalenin okunması görsel anlatım ve makalenin tartışılması
3 Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Kültürel) II, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılmasıve arazi uygulaması
4 Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Biyolojik) III, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması
5 Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Bioteknik) IV, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılmasıve lab uygulaması
6 Yumşak çekirdekli zararlıları; mücadele (Bioteknik) V, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması
7 Yumşak çekirdekli zararlıları mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması ve arazi uygulaması
8 Sert çekirdekli meyve zararlıları; tanınması, biyolojisi, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması
9 Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Kimyasal) I, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması ve lab uygulaması
10 Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Kültürel) II, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması
11 Ara sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Yazılı ve sözlü sınav
12 Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Biyolojik) III, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması ve arazi uygulaması
13 Sert çekirdekli meyve zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) IV, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması
14 Sert çekirdekli; mücadelesi (Bioteknik) V, ödev- ilgili makalenin okunması İlgili Ders Notu ve ve makalenin okunması görsel anlatım, makalenin tartışılması ve lab uygulaması
15 Sert çekirdekli meyvelerde zarara yol açan zaralıların mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, dönem sonu ödevi- ilgili makalenin sunu haline getirilip sunulması İlgili Ders Notunun okunması ve ödevin PowerPoint sunsu haline getirilmesi görsel anlatım,öğrenci ödevinin 10 dakikalık sunu şeklinde sunulması ve konu üzerine tartışmalar
16/17 Yıl sonu sınavı Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Yazılı ve sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
 Uygun, N., M.R. Ulusoy, İ. Karaca ve S. Satar, 2010. Meyve ve Bağ Zararlıları. Nobel matbaacılık, 347 s.
Diğer Kaynaklar  ALFORD, D.V., 1999. A Textbook of Agricultural Entomology. Blackwell Science Ltd., Oxford, 314p.
 KOUL, O., Dhaliwal S.G., and Cuperus G.W., 2004. Integrated Pest Management, Potential, Constraints and Challenges. CABI Publishing, Wallingford, Oxfordshire, 329p.
 Google akademik http://scholar.google.com
 WEP of Knowledge (SCI general search) Http://apps.webofknowledge.com


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 4
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 5
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 4
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 4
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 5
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 5
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 12 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6