|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bağ ve Üzümsü Meyve Zararlıları |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-582 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zararlıların tanınması ve biyolojilerini bilir 2) Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zararlıların kimyasal mücadelesini bilir 3) Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zararlıların bioteknik mücadelesini bilir ve bu konudaki son gelişmeleri öğrenir 4) Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zararlıların biyolojik mücadelesini bu konudaki son gelişmeleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bağ ve üzümsü meyvelerde zarara yol açan zaralıların tanınması, biyolojisi ve mücadelesi üzerine güncel tekniklerle ziraat mühendislerinin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bağ zararlılarının tanınması, biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesi güncel literatürlerle desteklenerek, Nar zararlılarının tanınması, biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesi güncel literatürlerle desteklenerek, dut zararlılarının tanınması, biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesi güncel literatürlerle desteklenerek, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bitki Koruma Bölüm dersliklleri ve Turunçgil Zararlıları Labaratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bağ zararlıları; tanınması, biyolojisi |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler (makaleler) |
görsel anlatım ve lab uygulaması |
|
2 |
Bağ zararlıları; mücadele (Kimyasal) I |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler |
görsel anlatım |
|
3 |
Bağ zararlıları; mücadele (Kültürel) II |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler |
görsel anlatım ve arazi uygulaması |
|
4 |
Bağ zararlıları; mücadele (Biyolojik) III ödevlerinin hazırlanması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler, ev ödevleri üzerine internetten araştırma |
görsel anlatım |
|
5 |
Bağ zararlıları; mücadele (Bioteknik) IV, ev ödevlerinin sunulması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler, ödevlerin 10 dakikalık sunu şeklinde sunulması ve tartışılması |
görsel anlatım ve lab uygulaması |
|
6 |
Bağ zararlıları; mücadele (Bioteknik) V, ödevlerinin hazırlanması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler, ev ödevleri üzerine internetten araştırma |
görsel anlatım |
|
7 |
Bağ zararlılarının mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödevlerinin sunulması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler, ödevlerin 10 dakikalık sunu şeklinde sunulması ve tartışılması |
görsel anlatım |
|
8 |
Nar zararlıları; tanınması, biyolojisi |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler |
görsel anlatım ve lab uygulaması |
|
9 |
Nar zararlıları; mücadelesi (Kimyasal) I, ödevlerinin hazırlanması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler, ev ödevleri üzerine internetten araştırma |
görsel anlatım ve arazi uygulaması |
|
10 |
Nar zararlıları; mücadelesi (Kültürel) II, ödevlerinin sunulması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler, ödevlerin 10 dakikalık sunu şeklinde sunulması ve tartışılması |
görsel anlatım |
|
11 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
yazılı ve sözlü sınav |
|
12 |
Nar zararlıları; mücadelesi (Biyolojik) III |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler |
görsel anlatım |
|
13 |
Nar zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) IV |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler |
görsel anlatım ve arazi uygulaması |
|
14 |
Nar zararlıları; mücadelesi (Bioteknik) V, ödevlerinin hazırlanması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler, internette araştırma, ev ödevleri üzerine internetten araştırma |
görsel anlatım ve lab uygulaması |
|
15 |
Nar zararlılarının mücadelsinde son yıllarda görülen gelişmeler, ödevlerinin sunulması |
İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler ile diğer kaynaklardaki bilgiler, ödevlerin 10 dakikalık sunu şeklinde sunulması ve tartışılması |
görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
yazılı ve sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış ders notu ve sunu
Uygun, N., M.R. Ulusoy, İ. Karaca ve S. Satar, 2010. Meyve ve Bağ Zararlıları. Nobel matbaacılık, 347 s.
scholar. google
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Google akademik http://scholar.google.com
WEP of Knowledge (SCI general search) Http://apps.webofknowledge.com
ALFORD, D.V., 1999. A Textbook of Agricultural Entomology. Blackwell Science Ltd., Oxford, 314p.
Koul, O., Dhaliwal S.G., and Cuperus G.W., 2004. Integrated Pest Management, Potential, Constraints and Challenges. CABI Publishing, Wallingford, Oxfordshire, 329p
Ebeling, W., 1959. Subtropical Fruit Pest. University of California, Division of Agricultural Sciences, 436p.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
5 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
2 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
4 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
12 |
72 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|