Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fitopatolojide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-579 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ ERKILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Deneme desenlerini bilir Laboratuvar ve arazi çalışmalarında deneme kurar Denemelerdeki bilimsel verileri okur Denemeleri istatistiksel olarak değerlendirir Elde edilen sonuçları tartışır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fitopatoloji alanında yapılacak bilimsel çalışmalardaki denemelerin kurulması ve değerlendirilmeinde gerekli olan bilgileri vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fitopatoloji alanında yapılacak bilimsel çalışmalardaki denemelerin kurulmasında kullanılan deneme desenleri, deneme desenlerinin özellikleri, deneme kurulmasında dikkat edilecek konular, denemelerin istatistiksel olarak değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fitopatolojide bilimsel çalışmalarda yapılacak denemelerle ilgili genel bilgi |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
2 |
Deneme desenleri ve özellikleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
3 |
Denemelerde hatayı azaltan faktörler |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
4 |
Tek faktörlü denemelere kullanılan deneme desenleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
5 |
Tesadüf parselleri kurulmuş denemelerin değerlendirilmesi |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
6 |
Tesadüf bloklarında kurulmuş denemelerin değerlendirilmesi |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
7 |
Latin kare deneme deseninde kurulmuş denemelerin değerlendirilmesi |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
yazılı sınav |
|
9 |
Çok faktörlü denemelerde kullanılan desenler |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
10 |
Birleşik etkili deneme desenleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
11 |
Ortalamaların karşılaştırılmasında kullanılan testler |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
12 |
Bitki hastalık skalaları ve bu skalalara göre hastalık verilerinin ölçülmesi |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
13 |
Hastalık şiddeti, % Etki ve populasyonlardaki eksiliş ve artışların hesaplanması |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
14 |
Transformasyonlar |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
15 |
Regrasyon ve korelasyon |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
1 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
0 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
1 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
2 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
0 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|