|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Patojen Bakterilerin Tanımında Kullanılan Teknikler II |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-570 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YEŞİM AYSAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Patojenite testleri hakkında uygulamalı bilgiye erişir Seroloji nedir ve bitki patojen bakterilerin tanısında kullanımı konusunda uygulamalı bilgiye erişir Moleküler testler konusunda bilgi sahibi olur ve uygulamalı olarak bu testleri yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkilerde hastalık yapan bakterilerin tanısında serolojik ve moleküler yöntemleri kullanarak yapabilmektir. Bu yöntemleri uygulamalı olarak öğrenmek amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bakteriyel strainlerin tanısında ELISA, IF, BIOLOG, MIS, API ve PCR yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki patojen bakterilerin tanısında izlenen yollar hakkında genel bilgiler |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
2 |
Bitki patojen bakterilerin tanısında geleneksel testlerin (morfolojik, fizyolojik ve biyokimyasal) yeri |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
3 |
Bitki patojen bakterilerin tanısında kullanılan konfirmasyon testleri |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
4 |
Konukçu testlerinin yapılışı ve koch postulatlarının önemi |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
5 |
Serolojik Yöntemlerle Bakteri Tanısı |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
6 |
ELISA testi ve kullanım alanları |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
7 |
Protein ve Lipopolisakkarit Analizine Göre Bakteri Tanısı |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Immunoflorescens mikroskopi yöntemiyle üretim materyalinde bakteri saptama |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
10 |
Yağ Asit Profillerine Göre Bakteri Tanısı (MIDI) |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
11 |
Metabolik Profillere Göre Bakteri Tanısı (API) |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
12 |
Nükleik Asit Temelli Mikrobiyal Tanı Yöntemleri |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
13 |
PCR yöntemleri ve kullanım alanları |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
14 |
Fajlarla tanı, biolüminescent, flow cytometri uygulamaları |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
15 |
Tanıda entegrasyon |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu sınavı |
Ders kitapları, yardımcı kitaplar ve sunulardan hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Laboratory Guide for Identification of Plant Pathogenic Bacteria (Third Edition) Edts:Schaad, N. W., Jones, J.B., and Chun, W.. APS Press. St. Paul, Minnesota
Methods for the diagnosis of bacterial diseases of plants. Lelliott and Stead, 1987.
Phytobacteriology: principles and practice. Janse, 2005.
Plant Bacteriology. Kado, 2010
Methods in Phytobacteriology. Edts: Klement, Rudolpf and Sands, 1990
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
3 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
5 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
4 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
3 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|