|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekosistemde Yabancı Ot-Hastalık-Böcek İlişkisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-568 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SİBEL UYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
-Ekosistemde yabancı otlar, hastalık ve böcekler arasındaki ilişki ekolojik açıdan değerlendirilir, - Ekosistemdeki bu ilişkinin bitki koruma açısından nasıl değerlendirileceği öğrenilir, -Yabancı otların biyolojik mücadelesine yönelik temel kriterler tartışılır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı otların bitki koruma açısından bir ekosistemde hastalık ve böceklerle girdikleri interaksiyonlar ve bu ilişkileri doğru kullandıklarında agroekosisteme kazandıracakları yararlar bu dersin amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekosistemde yabancı otlar, hastalıklar ve böcekler arasındaki ilişki ekolojik açıdan değerlendirilecektir. Bu ilişki ekolojik açıdan düzenli bir şekilde işlediğinde ekonomik açıdan da katkılar sağlamaktadır. Yabancı otların dolaylı etkilerinden olan, çeşitli etmenlere konukçuluk etme, yararlı etmenleri barındırma özelliği ve bu özelliklerden yola çıkılarak biyolojik kontrole ilk basamağı oluşturan kriterler bu dersin konusudur. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı otların genel özellikleri |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Fungus-bakteri-virus ve artropodların genel özellikler
|
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Yabancı otlar ve bitki fungal hastalık etmenleri arasındaki ilişki |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
4 |
Yabancı ot- bitki bakteri hastalık etmenleri arasındaki ilişki |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
5 |
Yabancı ot-bitki virus hastalık etmenleri arasındaki ilişkisi |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
6 |
Yabancı ot türleri ve bitkilere zarar veren nematodlar arasındaki ilişki |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
7 |
Yabancı ot-Thrips türleri ilişkisi |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
8 |
Yabancı ot-Aphid türleri arasındaki ilişki |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
Yabancı ot türleri ve akarlar arasındaki ilişki |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
10 |
ARA SINAV |
Ara sınava kadar işlenmiş lonular |
Yazılı sınav |
|
11 |
Yabancı ot türleri ve bitki predatör türleri arasındaki ilişki |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
12 |
Yabancı ot türleri ve bitki parazit türleri arasındaki ilişki |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
Yabancı ot-Böcek-Hastalık ilişkisi I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
14 |
Yabancı ot-Böcek-Hastalık ilişkisi II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Biyolojik Yabancı Ot Mücadelesi |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Önerilen kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Driesche, R. V., Hoddle, M., Center, T., 2008. Control of Psets and Weeds by natural enemies. Blackwell Publishing, 473 p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
2 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
4 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
3 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
3 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|