Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anaerobik Arıtmanın Temel Prensipleri

Dersin Kodu : CEV434

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Anaerobik biyoteknoloji konusunda temel oluşturmak
Anaerobik reaktör sistemleri hakkında bilgi sahibi olma
Anaerobik reaktörlerin işletilmesine yönelik temel bilgileri vermek
Anaerobik reaktörlerin endüstriyel uygulamaları hakkında temel oluşturmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Anaerobik Arıtma Teknolojisinin Temellerinin Öğretilmesi

Dersin İçeriği : Anaerobik arıtmanın temel prensipleri, Anaerobik ve aerobik arıtmanın karşılaştırılması, Anaerobik arıtmanın biyokimyası ve mikrobiyolojisi, Bazı genel organik maddelerin fermentasyonu, Anaerobik arıtma istemleri, Başlatma ve işletme koşulları, Optimum çevresel koşullar, Arıtılabilirlik çalışmaları, Anaerobik arıtmanın kinetiği, Anaerobik arıtmanın seçilmiş bazı endüstrilere uygulanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çevre Mühendisliği Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Anaerobik Arıtmanın Temel Prensipleri İlgili Konu Düz Anlatım
2 Anaerobik ve Aerobik arıtmanın Karşılaştırılması İlgili Konu Düz Anlatım
3 Anaerobik Arıtımın Biyokimyası ve Mikroorraganizmalar İlgili Konu Düz Anlatım
4 Bazı Organik Maddelerin Anaerobik Fermentasyonu İlgili Konu Düz Anlatım
5 Anaerobik Arıtma Sistemleri İlgili Konu Düz Anlatım
6 İşletmeye Alma ve Proses Kontrolü İlgili Konu Düz Anlatım
7 Optimum Çevre Şartları İlgili Konu Düz Anlatım
8 Ara Sınav
9 Arıtılabilirlik Çalışmaları İlgili Konu Düz Anlatım
10 Arıtılabilirlik Çalışmalarında Kritik Hususlar İlgili Konu Düz Anlatım
11 Anaerobik Arıtmanın Kinetiği İlgili Konu Düz Anlatım
12 Biyolojik Parçalanmaya Dayanıklı Organik Maddelerin Arıtımı İlgili Konu Düz Anlatım
13 Toksisite İlgili Konu Düz Anlatım
14 Anaerobik Arıtmanın Bazı Endüstriyel Atıksulara Uygulanmalsı İlgili Konu Saha /Arazi Çalışması
15 Anaerobik Arıtmanın Bazı Endüstriyel Atıksulara Uygulanmalsı İlgili Konu Saha /Arazi Çalışması
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Özel Ders Notu
 2. Öztürk İ. Anaerobik Biyoteknoloji ve Atık Arıtmındaki Uygulamaları Su Vakfı Yayınları İstanbul 1999.
Diğer Kaynaklar  R. E. Speece Anaerobic Biotechnology, Haziran 1996 Archae Press.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 4
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 3
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 1
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 1
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 1
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 2
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 93
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.72
Dersin AKTS Kredisi: 4