|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikolojide Biyoteknolojik Yöntemlerin Kullanılması |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-567 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUKADDES KAYIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki patojen fungus kültürlerini hazırlamada kullanılan temel ve spesifik besi ortamlarını öğrenir Bitki patojen funguslardan nükleik asit izolasyonunu öğrenir Bitki patojen funguslarda sınıflandırmada kullanılan moleküler yöntemleri öğrenir Bitki patojen funguslarda sınıflandırmada kullanılan genleri ve fonksiyonlarını öğrenir Bitki patojen fungusların filogenetiğini kullanmayı ve klasik yöntemlerle birleştirmeyi öğrenir Bitki patojen fungusların klasik ve moleküler tekniklere göre sınıflandırmayı ve karşılaştırmayı öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BK-501 Canlılarda Enerji Mekanizması
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kültür bitkilerinde hastalık etmeni olan funguslarda kullanılan biyoteknolojik yöntemleri öğretmek, moleküler tanılanmalarında kullanılan genleri, PCR temelli yöntemleri, filogenetik analizleri ve sonuçları moleküler ve geleneksel yöntemlerle (morfolojik ve fizyolojik) karşılaştırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fungus aleminin tanıtılması, sınıflandırılması, hastalıklı bitki dokusundan saflaştırılan fungusların moleküler karakterizasyonu, filogenetik analizi, gen gruplarına göre sınıflandırılması, biyoteknolojik yöntemlerin uygulanma alanları ve metodları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik,Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki patojen fungusların genel özellikleri |
Ders notu ve Kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Bitki patojen fungusların klasik sınıflandırılması |
Ders notu ve Kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Bitki patojen fungusların sınıflandırılmasında kullanılan moleküler yöntemlere genel bakış-Ödevlerin verilmesi |
Ders notu, Laboratuvar çalışma sonuçları ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
4 |
Bitki patojen fungusların sınıflandırılmasında kullanılan Internal transcribed spacer (ITS) genleri |
Ders notu, Laboratuvar çalışma soınuçları ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulaması |
|
5 |
Bitki patojen fungusların sınıflandırılmasında kullanılan Beta tubulin (TUB2) genleri |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
6 |
Bitki patojen fungusların sınıflandırılmasında kullanılan Elongation factor 1 |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
7 |
Bitki patojen fungusların sınıflandırılmasında kullanılan SSU ve LSU genleri |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notu ve Kaynaklar |
yazılı ve sözlü sınav |
|
9 |
Bitki patojen fungusların sınıflandırılmasında kullanılan Actin (ACT), Calmodulin (CAL), Chitin syntase (CHS-1) genleri |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
10 |
Bitki patojen fungusların sınıflandırılmasında kullanılan Glyceraldehyde-3-phosphate dehydrogenase (GAPDH) ve Glutamine synthase (GS) |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
11 |
Genlerin filogentik analizi-1 (Fungus bölümlerine göre) |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
12 |
Genlerin filogentik analizi-2 (Fungus bölümlerine göre) |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
13 |
Filogenetik analize göre sınıflandırma (örneklerle) |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulaması şeklinde |
|
14 |
Funguslarda gen transferleri ve kullanma alanları |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
15 |
Ödevler hakkında tartışma ve ödevlerin sunumu |
Ders notu ve Kaynaklar |
Laboratuvar Uygulama ve Görsel |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Ders notu ve Kaynaklar |
Yazılı ve sözlü |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Phylogenetic trees made easy 4th edit:on Barry G. ll 2011
A phylogenetic re-evaluation of Dothideomycetes: Conrad L. Schoch, Joseph W. Spatafora, H. Thorsten Lumbsch, Sabine M. Huhndorf, Kevin D. Hyde, Johannes Z. Groenewald and Pedro W. Crous (Eds). Studies in Mycology 64, 2009.
Colletotrichum: complex species or species complexes? Ulrike Damm, Paul F. Cannon and Pedro W. Crous (Eds.) Studies in Mycology 73, 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Introductory Mycology1996. C.J. Alexopoulos, C.W. Mims, M. Blackwell (Eds.)
Plant Pathology George N. Agrios 4th Edition 2004
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
5 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
4 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
3 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
10 |
80 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|