|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Otların Alternatif Kontrol Yöntemleri ve Biyolojik Mücadele Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-566 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR Prof.Dr. SİBEL UYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
-Yabancı otların kültürel, mekanik, fiziksel ve biyolojik mücadele yöntemlerini öğrenmek, -Yabancı otların biyolojik mücadelesinde karar parametreleri, uygulanabilirliği ve uygulanan stratejileri öğrenmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı otların kimyasal kontrolüne alternatif olabilecek kontrol yöntemleri ve bunların uygulanabilirliğini öğrenmek dersin amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı otların kimyasal kontrolüne alternatif olabilecek kontrol yöntemleri ve uygulanabilirliği bu derste irdelenecektir. Bu yöntemler kültürel, mekanik, fiziksel ve biyolojik olup, bunlar arasında uzun süreli etkinliği ve çevre dostu olması ile biyolojik mücadele ve uygulama tekniklerinin üzerinde özellikle durulacaktır. Yabancı otların biyolojik mücadelesinde karar parametreleri, uygulanabilirliği ve uygulanan stratejiler yine bu dersin konusudur. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı otların mücadelesinde alternatif yöntemler (genel giriş) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Bulaşmanın önlenmesi ve yasal önlemler |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Mekanik mücadele I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
4 |
Mekanik mücadele II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
5 |
Fiziksel mücadele I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
6 |
Fiziksel mücadele II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
7 |
Entegre mücadele I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
8 |
Entegre mücadele II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
Biyolojik mücadele ve genel prensipleri I |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
10 |
ARA SINAV |
Sınava kadar görülen konular |
Yazılı sınav |
|
11 |
Biyolojik mücadele ve genel prensipleri II |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
12 |
Biyolojik mücadele yöntemleri (Klasik yöntem) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
Biyolojik mücadele yöntemleri (Kitle üretimi, mikoherbisitler) |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
14 |
Türkiye´de biyolojik mücadele |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Dünyada biyolojik mücadele |
Önerilen kaynaklar |
Görsel |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Tüm konular |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
E.L. Rice. Biological Control of Weeds and Plant Diseases. Univ. Of Oklahoma Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
2 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
3 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
4 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|