Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Entomolojide Örnekleme Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-564 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Populasyon takibi yöntemlerinin öğrenilmesi Örnekleme programının kavranması Örnekleme yöntemlerinin öğrenilmesi Örneklemelerde uygulanan teknikler ve kullanılan araç-gereçlerin bilinmesi Örnekleme hataları ve etkileyen faktörlerin öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hedef organizmalar hakkında istenen bilgilerin tam yada oransal olarak sağlanmasında çok geniş populasyonlarından yalnız belli bir bölümünün alınarak sayılması veya değerlendirilmesi, örnekleme programları, populasyon takibinin nasıl yapılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Böceklerin popülasyon yoğunluklarının belirlenmesinde kullanılan yöntemler (Rastgele örnekleme, Doğrudan örnekleme, Markalama, Dolaylı örnekleme, Ardışık örnekleme) ve örnekleme hatalarını etkileyen faktörler teorik ve uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca bu yöntemler kullanılarak elde edilen verilerin istatistiksel metotlar kullanılarak değerlendirilmesi ve sonuçların farklı bakış açıları ile yorumlanması konularına yer verilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Populasyon Takibi |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
2 |
Örnekleme |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
3 |
Örnekleme Programı |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
4 |
Planlama ve Bilgi Toplama |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
5 |
Çalışma Alanı ve Örnekleme Modeli |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
6 |
Örnekleme Sayısı |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
7 |
Örnekleme Yöntemleri |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
8 |
Rastgele Örnekleme |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
9 |
Ara Sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı |
|
10 |
Nokta Örnekleme |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
11 |
Tuzaklarla Örnekleme |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
12 |
Ardışık Örnekleme |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
13 |
Örneklemelerde Diğer Yöntemler |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
14 |
Örneklemelerde Uygulanan Teknikler ve Kullanılan Araç-gereçler |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
15 |
Örnekleme Hataları ve Etkileyen Faktörler |
Kaynak kitaplardaki ilgili konular |
Powerpoint sunusu, Tartışma |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
1 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
2 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
2 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
1 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
1 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|