Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fitopatolojide Özel Araştırma Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-563 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ftitopatolojide genel tanı yöntemleri, mücadele yöntemleri,öğrenilir Fitopatoljide hastalık etmenlerinin nkarakterizasyonu vedayaynıklılık çalışmaları için kriterler öğrenilir Bitki hastalık etmenleri ve yabancı otlar iiçin özel tanı yöntemleri ve mücadele için stratejiler karşılaştırmalı ve entegre olarak öğrenilir Hastalı ve yabancı otlar ile ilgili olarak mücadselede ekonomi ve ekoloji ile çevre ve insan sağlı ilişkileri öğrenilir Ürün bazında hastalıkların, zararları ve kontrol yöntemleri öğrenilir Ürün bazında zararlı olan yabancı otların tanısı, mücadelesi ve yabancı otlar ile ilgili diğer özel konular öğrenilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki hastalıkları ile ilgili değişik araştırma konularının değerlendirlmesi, baitki hastalıkları ile ilgili değişik bilim dallarının önemli konlarının tüm bilim dalları ile koordineli olarak ele alınp problemlerin çözümü için total bir bakış sergilenmesi için tartışmalar ve hastalık etmenleri arasında ilişkiler , bu hastalıkların neden olduğu zaraların çözümü için entegre yaklaşımların verilemsi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Derste fitopatolojide tanı, mücadele ve benzeri konularda kullanılan tüm yöntemlerin koordineli şekilde ve karşılaştırılmalı olarak özel konular kapsamında anlatılıp tartışılması genel içeriği oluşturur. Fitopatoloji içinde etmen bazında bilim dalları kendi alanları ile ilgili yöntemleri diğerleri ile karşılaştırarak değerlendirir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Fitopataloji, konuları |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
2 |
Bitkilerde zararlı fungal hastalıklar 1 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
3 |
Bitkilerde zararlı fungal hastalıklar 2 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
4 |
Bitkilerde zararlı fungal hastalıklar 3
Ödevlerin verilmesi |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
5 |
Bitkilerde zararlı bakteriyel hastalıklar 1 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
6 |
Bitkilerde zararlı bakteriyel hastalıklar 2 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
7 |
ARA SINAV |
Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür, pover point sunular ve ders süresinve verilmiş bütün dökümanlar |
Sözlü |
|
8 |
Bitkilerde zararlı bakteriyel hastalıklar 3 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
9 |
Bitkilerde zararlı virüs hastalıkları 1 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
10 |
Bitkilerde zararlı virüs hastalıkları 2 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
11 |
Bitkilerde zararlı virüs hastalıkları 3 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
12 |
Bitkilerde zararlı yabancı otlar 1 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
13 |
Bitkilerde zararlı yabancı otlar 2 |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
14 |
Bitkilerde zararlı yabancı otlar 3
Ödevlerin toplanması |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
15 |
Fitopatolojide biyoteknolojik ve diğer özel yöntemler ve özel konular |
Değişik kaynaklardan seçilmiş kon u için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel şekilde pover point olarak hazırlama |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür, pover point sunular ve ders süresinve verilmiş bütün dökümanlar |
Sözlü |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
4 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
5 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
4 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|