|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Hastalıkları Mücadelesinde Kullanılan Kimyasallar |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-562 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki korumada hastalık etmenlerine karşı kullanılan pestisitlerin sınıflandırılması ile kullanım alanları ve bu kimyasalların özellikleri ile uygulamalar öğretilmektedir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
BİTKİLERDE ZARAR YAPAN HASTALIK ETMENLERİ İLE MÜCADELEDE KULLANILAN BİR ÇOK YÖNTEM YANINDA KİMYASALLARIN KULLANIMISON DERECE ÖNEMLİDİR. ÖZELLİKLE FUNGAL HASTALIKLARA KARŞI FUNGUSİT KULLANIMIEN ÖNEMLİ GRUBU OLUŞTURMAKTADIR. DERS KAPSAMINDA HASTALIK ETMENLERİNE KARŞI KULLANIULABİLEN VE RUHSATLI OLAN İAÇLARIN KULLANIMI, ÖZELLŞKLERİ VE UYGYLAMA ŞEKİLLERİ İLE DOZ AŞIMI YADA YANLIŞ KULLANIMININ SAKINCALARINI ÖĞRETMEK |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki hastalıklarına karşı kimyasal kulanımı, kullanım yöntemleri, kullanım koşulları, etki mekanizmaları, avantajları ve dezavantajları anlatılır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GİRİŞ- BİTKİ HASTALIKLARI İLE MÜCADELE YÖNTEMLERİ |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
2 |
BİTKİ HASTALIKLARINA KARŞI KİMYASAL MÜCADELE - TARİHÇE-GELİŞİM-YARARLARI - SAKINCALARI
Ödevlerin verilmesi |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
3 |
BİTKİ HASTALIKLARINA KARŞI KİMYASAL MÜCADELE - TARİHÇE-GELİŞİM-YARARLARI - SAKINCALARI
|
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
4 |
BİTKİ HASTALIKLARINA KARŞI KULLANILAN KİMYASALLAR
|
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
5 |
BAKTERİLER İÇİN KİMYASAL MÜCADELE VE KULLANILAN İLAÇLAR
|
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
6 |
BAKTERİELR KARŞI TOHUM-TOPRAK VE YAPRAK UYGULAMALARI
|
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
7 |
FUNGAL HASTALIKLAR VE FUNGUSİTLER- FUNGUSİTLERİN GENEL SINIFLANDIRILMASI |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
8 |
ARA SINAV |
Verilen ders notları ve yardımcı kitaplar |
Sözlü sınav |
|
9 |
ETKİ YERİ ÖZELLEŞMEMİŞ FUNGUSİTLER- KÜKÜRTLER-BAKIRLI FUNGUSİTLER VE ORGANOMETALLER |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
10 |
DİTHİOCARBAMATLAR-SULPHAMİDLER-GUANİDİNLER- |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
11 |
TRİCHLOROMETHYLTHIOCARBOXİMİDLER VE DİĞERLERİ |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
12 |
ETKİ YERİ ÖZELLEŞMİŞ FUNGUSİTLER - BENZİMİDAZOLLER-CARBOXİMİDLER-HYDROPYRİMİDİNLER |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
13 |
AROMATİC HİDROCARBONLAR-PHENYTLAMİDLER-SBI FUNGUSİTLER-PHOSPHONATLAR-ANİLİNOPYRİMİDİNLER
Ödevlerin toplanması |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
14 |
ETKİ YERİ ÖZELLEŞMİŞ DİĞER FUNGUSİTLER |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
15 |
BİTKİ AKTİVATÖRLERİ |
YARDIMCI KİTAPLARDAN HAZIRLIK |
POWER POİNT SUNU |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Verilen ders notları ve yardımcı kitaplar |
Sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
TOROS, S., S. MADEN, S. SÖZERİ, 2001. TARIMSAL SAVAŞIM YÖNTEM VE İLAÇLARI, ANKARA ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ, BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ, ANKARA
ANONYMOUS,2012. RUHSATLI TARIM İLAÇLARI 2012. Hasad Yayıncılık,Hasad Yayıncılık Ltd. Şti., PK 35 Ümraniye, İstanbul
ANONYMOUS 2012. TARIMDA İLAÇLI MÜCADELENİN PRENSİPLERİ, Hasad Yayıncılık,Hasad Yayıncılık Ltd. Şti., PK 35 Ümraniye, İstanbul
BASF, BAYER, SNGENTA,ERTAR, KORUMA,CANSA, HEKTAŞ VE BENZERİ TİCARİ FİRMALARIN ÜRÜN KATOLOGLARI
YURT DIŞINDA YAYINLANMIŞ PESTİİSİ MANUELLERİ
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
DELEN N., 2008. FUNGUSİTLER.NOBEL YAYIN DAĞITIM AŞ. YAYIN NO 1360
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
4 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
5 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
4 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
0 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|