Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Antagonistlerin Bitki Patolojisindeki Rolleri

Dersin Kodu : BK-553

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YEŞİM AYSAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Antagonist nedir?
Antagonistlerin bitki hastalıklarınında kullanım olanakları nasıldır?
Antagonistler doğadan nasıl aranır ve izole edilir?
Antagonistler hastalık mücadelesinde tarlada/bahçede nasıl kullanılır?
Ticari olarak kullanılan biyolojik preparatlar nelerdir?

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitki hastalıklarıyla biyolojik mücadelede olanaklarının öğretilmesi

Dersin İçeriği : Bitki hastalıklarıyla biyolojik mücadelede antagonistlerin kullandığı mekanizmalar, antagonistlerin topraktan ve bitkiden izolasyonu, seçimi ve uygulaması, ticari olarak kullanılan biyolojik preparatlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki hastalıklarıyla mücadelede genel yöntemler nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
2 Kimyasal mücadelenin avantaj ve dezavantajları nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
3 Antagonist nedir? Hangi mikroorganizmalardan antagonist olarak faydalanılır? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
4 Biyolojik mücadelede antagonistlerin kullandığı mekanizmalar nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
5 Tarla, sera ve bahçelerden antagonistlerin aranması ve örnek alım yöntemleri nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım ve uygulama
6 Antagonistlerin topraktan, bitki yüzeyinden ve iletim demetlerinden izolasyon yöntemleri nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım ve uygulama
7 Aday antagonistler arasından nasıl seçim yapılarak başarılı antagonistler tespit edilir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım ve uygulama
8 Ara Sınav Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık yazılı ve uygulamalı sınav
9 Başarılı bir antagonistin özellikleri nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
10 Antagonistin başarısını artırmak için yapılacak uygulamalar nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
11 Antagonistlerin doğadan izolasyonundan ticarileşinceye kadarki aşamaları nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
12 Antagonistlerin doğadan izolasyonundan ticarileşinceye kadarki aşamaları nelerdir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
13 Tarlada / bahçede pratikte kullanılan biyolojik preparatlar hangileridir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
14 Biyolojik mücadele çalışmalarının Türkiye´deki durumu nedir? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
15 Biyolojik mücadelede sorunlar nelerdir? Biyolojik mücadelenin geleceği nasıldır? Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık görsel anlatım
16/17 Yıl sonu sınavı final exam yazılı ve uygulamalı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The natura and practice of biological control of plant pathogens, Cook & Baker, 1983, USA.
 Biological control. benefits and risks, Hokkanen & Lynch, 1995, United Kingdom
 Bitki Hastalıklarıyla Biyolojik Savaş, Yardımcı Ders Kitabı, Bora & Ozaktan, 1998 İzmir
 Molecular biology of the biological control pests and diseases of animals, Gunasekaran & Weber, 1996, USA.
 Biological control of weeds and plant diseases, Rice, 1995, USA.
 Theoretical approaches to biological control, Hawkins & Cornell, 1999, United Kingdom
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 4
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 5
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 5
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 3
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 4
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 5
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 12 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6