|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antagonistlerin Bitki Patolojisindeki Rolleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-553 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YEŞİM AYSAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Antagonist nedir? Antagonistlerin bitki hastalıklarınında kullanım olanakları nasıldır? Antagonistler doğadan nasıl aranır ve izole edilir? Antagonistler hastalık mücadelesinde tarlada/bahçede nasıl kullanılır? Ticari olarak kullanılan biyolojik preparatlar nelerdir?
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki hastalıklarıyla biyolojik mücadelede olanaklarının öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki hastalıklarıyla biyolojik mücadelede antagonistlerin kullandığı mekanizmalar, antagonistlerin topraktan ve bitkiden izolasyonu, seçimi ve uygulaması, ticari olarak kullanılan biyolojik preparatlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki hastalıklarıyla mücadelede genel yöntemler nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
2 |
Kimyasal mücadelenin avantaj ve dezavantajları nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
3 |
Antagonist nedir? Hangi mikroorganizmalardan antagonist olarak faydalanılır? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
4 |
Biyolojik mücadelede antagonistlerin kullandığı mekanizmalar nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
5 |
Tarla, sera ve bahçelerden antagonistlerin aranması ve örnek alım yöntemleri nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
6 |
Antagonistlerin topraktan, bitki yüzeyinden ve iletim demetlerinden izolasyon yöntemleri nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
7 |
Aday antagonistler arasından nasıl seçim yapılarak başarılı antagonistler tespit edilir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım ve uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
yazılı ve uygulamalı sınav |
|
9 |
Başarılı bir antagonistin özellikleri nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
10 |
Antagonistin başarısını artırmak için yapılacak uygulamalar nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
11 |
Antagonistlerin doğadan izolasyonundan ticarileşinceye kadarki aşamaları nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
12 |
Antagonistlerin doğadan izolasyonundan ticarileşinceye kadarki aşamaları nelerdir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
13 |
Tarlada / bahçede pratikte kullanılan biyolojik preparatlar hangileridir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
14 |
Biyolojik mücadele çalışmalarının Türkiye´deki durumu nedir? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
15 |
Biyolojik mücadelede sorunlar nelerdir?
Biyolojik mücadelenin geleceği nasıldır? |
Yardımcı ders kitaplarından ve sunulardan hazırlık |
görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
final exam |
yazılı ve uygulamalı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The natura and practice of biological control of plant pathogens, Cook & Baker, 1983, USA.
Biological control. benefits and risks, Hokkanen & Lynch, 1995, United Kingdom
Bitki Hastalıklarıyla Biyolojik Savaş, Yardımcı Ders Kitabı, Bora & Ozaktan, 1998 İzmir
Molecular biology of the biological control pests and diseases of animals, Gunasekaran & Weber, 1996, USA.
Biological control of weeds and plant diseases, Rice, 1995, USA.
Theoretical approaches to biological control, Hawkins & Cornell, 1999, United Kingdom
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
4 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
5 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
5 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
3 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
4 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|