|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atıksuların Arıtılması |
|
Dersin Kodu |
: |
CEV431 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU Prof.Dr. AHMET YÜCEER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Atıksu arıtma önemini anlamak. Atıksu bileşenleri ve arıtma süreçlerini öğretmek. Tasarımda kullanılacak faktörleri ve bunların seçime olan etkilerini anlamak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin atık suların arıtmasının temel ilkelerini anlaması ve çok çeşitli nüfuslar için atıksu arıtım sistemlerini tasarlamalarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İçme suyu kaynakları, içme suyunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, su analizleri, su kalitesi standartları, su arıtma modelleri, ızgaralar, çökeltme, filtreler, su yumuşatma, dezenfeksiyon, su yapısının iyileştirilmesi, su arıtma prosesleri, dizayn kriterleri ve uygulamalar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atıksu karakteristikleri (fiziksel ve kimyasal) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Su kalite standartları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Atıksu arıtımında temel işlemler ve temel kriterler (ızgaralar,debi ve akım kontrolü) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
atıksu arıtımında temel işlemler ve temel kriterler (öğütücüler ve tipleri) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Atıksu arıtımında temel işlemler ve temel kriterler (terfi merkezleri, kum ve yağ tutucular) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Atıksu arıtımında temel işlemler ve temel kriterler (ön çökeltme havuzlarının teşkili) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Arasınav |
Arasınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Biyolojik atıksu tasfiyesi ve biyolojik aktiviteler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Aktif çamur prosesinin teorisi ve kinetiği |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Aktif çamur prosesinin tasarımı (reaktör tipleri ve tasarımı) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Gaz transferi ve havalandırma |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Stabilizasyon havuzları ve sınıflandırılması |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Damlatmalı filtreler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Anaerobik arıtma prensipleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Muslu Y., 1994. Atıksuların Arıtılması, İstanbul Teknik Üniversite Matbaası, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Critten J.C., 2005. Water Treatment: Principles and Design, MWH, Australia.
Metcalf and Eddy, 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications, SINGAPORE.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme |
5 |
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
5 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi |
5 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
4 |
|
6 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
3 |
|
7 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma |
2 |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
5 |
|
13 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık |
3 |
|
14 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 121 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|