Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atıksuların Arıtılması

Dersin Kodu : CEV431

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİRERSU
Prof.Dr. AHMET YÜCEER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Atıksu arıtma önemini anlamak.
Atıksu bileşenleri ve arıtma süreçlerini öğretmek.
Tasarımda kullanılacak faktörleri ve bunların seçime olan etkilerini anlamak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin atık suların arıtmasının temel ilkelerini anlaması ve çok çeşitli nüfuslar için atıksu arıtım sistemlerini tasarlamalarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : İçme suyu kaynakları, içme suyunun fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, su analizleri, su kalitesi standartları, su arıtma modelleri, ızgaralar, çökeltme, filtreler, su yumuşatma, dezenfeksiyon, su yapısının iyileştirilmesi, su arıtma prosesleri, dizayn kriterleri ve uygulamalar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atıksu karakteristikleri (fiziksel ve kimyasal) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
2 Su kalite standartları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
3 Atıksu arıtımında temel işlemler ve temel kriterler (ızgaralar,debi ve akım kontrolü) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
4 atıksu arıtımında temel işlemler ve temel kriterler (öğütücüler ve tipleri) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
5 Atıksu arıtımında temel işlemler ve temel kriterler (terfi merkezleri, kum ve yağ tutucular) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
6 Atıksu arıtımında temel işlemler ve temel kriterler (ön çökeltme havuzlarının teşkili) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
7 Arasınav Arasınav Hazırlığı Yazılı sınav
8 Biyolojik atıksu tasfiyesi ve biyolojik aktiviteler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
9 Aktif çamur prosesinin teorisi ve kinetiği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
10 Aktif çamur prosesinin tasarımı (reaktör tipleri ve tasarımı) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
11 Gaz transferi ve havalandırma Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
12 Stabilizasyon havuzları ve sınıflandırılması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
13 Damlatmalı filtreler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
14 Anaerobik arıtma prensipleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, tartışma
15 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Final Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Muslu Y., 1994. Atıksuların Arıtılması, İstanbul Teknik Üniversite Matbaası, İstanbul.
Diğer Kaynaklar  Critten J.C., 2005. Water Treatment: Principles and Design, MWH, Australia.
 Metcalf and Eddy, 1991( 3rd. edt.). Wastewater Engineering- Treatment, Disposal and Reuse, McGraw-Hill Publications, SINGAPORE.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 5
2 Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 5
3 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 5
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4
6 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
7 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma 2
11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 3
12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 5
13 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık 3
14 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 121
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.84
Dersin AKTS Kredisi: 5