|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitkilerde Patojen Toprak Kökenli Funguslar |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-534 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ ERKILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Toprak kökenli bitki patojenlerini bilir Toprak kökenli antagonist mikroorganizmaları bilir Patojenlerin infeksiyon yapma koşullarını bilir Toprak kökenli patojenlerin kontrol altına alınma yöntemlerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toprak kökenli fungusların ekolojisi, epidemiyolojisi ve patojenlerin mücadelesine yönelik bilgiler vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Toprak kökenli fungusların bitkilerde meydana getirdiği hastalıklar, bu patojenlerin populasyon gelişmeleri, bitkilerde infeksiyon oluşturma şekilleri, antagonistlerin patojenlere karşı kullanımı, toprak kökenli patojenlerin baskı altında tutulabilme yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Toprak kökenli patojenlerin önemi |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
2 |
Toprak kökenli patojenlerde infeksiyon koşulları |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
3 |
Patojenlerle rekabet halinde yaşayan diğer mikroorganizmalar |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
4 |
Toprak kökenli patojenlerin izole edilme yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
5 |
Toprak kökenli patojenlerle patojenite çalışmaları |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
6 |
Toprak patojeni olarak Oomycetesler |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
7 |
Toprak patojeni olarak Fusarium türleri |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
yazılı sınav |
|
9 |
Çökerten patojenleri ve mücadelesi |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
10 |
Toprak patojeni olarak Sclerotinia, Verticillium ve diğer bazı patojenler |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
11 |
Mikorizalar ve toprak patojenleri arasındaki etkileşimler |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
12 |
Toprak patojenlerinin kültürel önlemlerle kontrol altına alınmaları |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
13 |
Solarizasyon ve toprak patojenlerine karşı kullanımı |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
14 |
Antagonist olarak toprak fungusları |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
15 |
Toprak patojenlerinin kimyasal kontrolü |
Ders notundaki ilgili konular |
görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konularıverilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Agrios, G. N., 1997. Plant Pathology. Fourth Edition. Academic Press, San Diego, California, pp.635.
Moore-Landecker, E., 1996. Fundamentals of the Fungi. Fourth Edition. Prentice-Hall, Inc., New Jersey, pp. 574.
Webster, J., Weber, R. W. S., 2007. Introduction to Fungi. Third Edition. Cambridge University Press, Cambridge, UK, pp. 841.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş pp sunusu
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
2 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
5 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
2 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
4 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
1 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|