Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Herbolojide Ekolojik Verilerin Toplanması ve Değerlendirilmesi

Dersin Kodu : BK-531

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : - Herboloji bilim dalında araştırma yapılacak biyotopların ekolojik özelliklerini belirlemek,
-Ölçüm yöntemlerini bilmek,
-Herbolojide ölçüm yapan ekipmanları tanımaktır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yabancı otlar ile ilgili arazi çalışmalarında; gerek tarla denemelerin kurulduğu alanların, gerekse çalışmaların yapıldığı biotopların ekolojik özelliklerini belirlemek, ayrıca yabancıot vejetasyon ve populasyon ölçümlerinin yapıldığı ekosistemlerdeki değerleri saptamak için yapılması gereken ölçümler ve bu ölçümleri yapan alet ve ekipmanların kullanımını öğrenmek bu dersin amacıdır.

Dersin İçeriği : Yabancı otlar ile ilgili arazi çalışmalarında; gerek tarla denemelerin kurulduğu alanların, gerekse çalışmaların yapıldığı biotopların ekolojik özelliklerini belirlemek, ayrıca yabancıot vejetasyon ve populasyon ölçümlerinin yapıldığı ekosistemlerdeki değerleri saptamak için yapılması gereken ölçümler ve bu ölçümleri yapan alet ve ekipmanların kullanımı, bu dersin konusudur.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki morfolojisinde herbolojik verilerin ölçümü Önerilen Kaynaklar Görsel
2 Toprak ile ilgili herbolojik veriler Önerilen Kaynaklar Görsel
3 Su durumu ile ilgili herbolojik veriler Önerilen Kaynaklar Görsel
4 Ölçüm yerinin özelliği Önerilen Kaynaklar Görsel
5 Meteorolojik veriler Önerilen Kaynaklar Görsel
6 Yabancı ot Sosyolojisi Önerilen Kaynaklar Görsel
7 Segetal flora Önerilen Kaynaklar Görsel
8 Biotest Önerilen Kaynaklar Görsel
9 İndikatör yabancı otların saptanması Önerilen Kaynaklar Görsel
10 ARA SINAV Önerilen Kaynaklar Yazılı sınav
11 Yabancı ot zarar seviyelerinin saptanması Önerilen Kaynaklar Görsel
12 Herbolojide allelopati Önerilen Kaynaklar Görsel
13 Toprakda tohum bankası Önerilen Kaynaklar Görsel
14 Verilerin değerlendirilmesi I Önerilen Kaynaklar Görsel
15 Verilerin değerlendirilmesi II Önerilen Kaynaklar Görsel
16/17 YIL SONU SINAVI Önerilen Kaynaklar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Southern Weed Science Society, 1977. Research Methods in Weed Science (Ed.by Bryan Truelove). 221 p.
 Konu ile ilgili Hazırlanmış 100 sayfalık Ders notu
Diğer Kaynaklar  Schachtschabel, P., H.P.Blume, G.Brümmer, K.H.Hartge, U.Schwertmann, 1993. Toprak Bilimi (Çevirenler: H. Özbek, Z. Kaya, M.Gök,H.Kaptan) Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Kitapları No:16, 816.
 Ellenberg, H., 1974. Zeigerwerte der Gefaesspflanzen Mitteleuropas. Scripta Botanica IX, 122 p.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 1
2 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 3
3 Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 3
4 Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 4
5 Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 4
6 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 5
7 Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 10 80
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6