|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Herbolojide Ekolojik Verilerin Toplanması ve Değerlendirilmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-531 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
- Herboloji bilim dalında araştırma yapılacak biyotopların ekolojik özelliklerini belirlemek, -Ölçüm yöntemlerini bilmek, -Herbolojide ölçüm yapan ekipmanları tanımaktır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı otlar ile ilgili arazi çalışmalarında; gerek tarla denemelerin kurulduğu alanların, gerekse çalışmaların yapıldığı biotopların ekolojik özelliklerini belirlemek, ayrıca yabancıot vejetasyon ve populasyon ölçümlerinin yapıldığı ekosistemlerdeki değerleri saptamak için yapılması gereken ölçümler ve bu ölçümleri yapan alet ve ekipmanların kullanımını öğrenmek bu dersin amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı otlar ile ilgili arazi çalışmalarında; gerek tarla denemelerin kurulduğu alanların, gerekse çalışmaların yapıldığı biotopların ekolojik özelliklerini belirlemek, ayrıca yabancıot vejetasyon ve populasyon ölçümlerinin yapıldığı ekosistemlerdeki değerleri saptamak için yapılması gereken ölçümler ve bu ölçümleri yapan alet ve ekipmanların kullanımı, bu dersin konusudur. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki morfolojisinde herbolojik verilerin ölçümü |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
2 |
Toprak ile ilgili herbolojik veriler |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
3 |
Su durumu ile ilgili herbolojik veriler |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
4 |
Ölçüm yerinin özelliği |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
5 |
Meteorolojik veriler |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
6 |
Yabancı ot Sosyolojisi |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
7 |
Segetal flora |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
8 |
Biotest |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
9 |
İndikatör yabancı otların saptanması |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
10 |
ARA SINAV |
Önerilen Kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
11 |
Yabancı ot zarar seviyelerinin saptanması |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
12 |
Herbolojide allelopati |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
13 |
Toprakda tohum bankası |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
14 |
Verilerin değerlendirilmesi I |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
15 |
Verilerin değerlendirilmesi II |
Önerilen Kaynaklar |
Görsel |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Önerilen Kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Southern Weed Science Society, 1977. Research Methods in Weed Science (Ed.by Bryan Truelove). 221 p.
Konu ile ilgili Hazırlanmış 100 sayfalık Ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Schachtschabel, P., H.P.Blume, G.Brümmer, K.H.Hartge, U.Schwertmann, 1993. Toprak Bilimi (Çevirenler: H. Özbek, Z. Kaya, M.Gök,H.Kaptan) Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Kitapları No:16, 816.
Ellenberg, H., 1974. Zeigerwerte der Gefaesspflanzen Mitteleuropas. Scripta Botanica IX, 122 p.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
1 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
3 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
3 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
4 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
4 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
5 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
10 |
80 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|