|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı ot Sistematiği |
|
Dersin Kodu |
: |
BK-527 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SİBEL UYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
-Yabancı ot türlerinin özelliklerini öğrenmek, -Bunların tanısında kullanılacak kriterleri öğrenmek, -Ait olduğu taksonlar hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı otların doğru mücadelelerine yönelik olarak tanılarını yapmak için türleri birbirinden ayırmaya yarayan morfolojik ve temel kriterleri öğrenmek dersin amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsanoğlunun istemediği yerde yetişen, yararlarının zararlarından fazla olduğu saptanmış bitki türlerinin sayısıki bunlar yabancı ot olarak adlandırılırlar, ülkemiz genelinde 3000 adet civarındadır. Bu türler bir çok kültür bitkisinin ana zararlısı durumundadır. Bu bitki türlerinin bulunduğu familyalara ait istenmeyen türlerin özellikleri ve birbirlerinden ayrılmasında kullanılan morfolojik özelliklerin pratiğe aktarılacak şekilde irdelendiği ve bunların teşhisinde kullanılacak kriterlerin sınıflandırıldığı yabancı ot bilimi diye adlandırılan Herboloji bilimine spesifik bir derstir. Taksonlar tür, cins ve familya düzeyinde irdelenecek ve pratikteki önemleri anlatılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı otların dahil olduğu önemli bitki familyaları hakkında bilgi |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
2 |
Yabancı ot türlerinin tanılanmasında tanı anahtarlarının önemi ve kullanımı |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
3 |
Asteraceae (Compositae) familyası ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı
Ödev I |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
4 |
Portulacaceae ve Papaveraceae familyaları ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
5 |
Convolvulaceae familyası ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı
Ödev II |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
6 |
Brassicaceae (Cruciferae) familyaları ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
7 |
ARA SINAV |
Ara sınava kadar işlenmiş konulardan |
Yazılı sınav |
|
8 |
Fabaceae (Leguminosae) familyaları ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
9 |
Polygonaceae ve Solanaceae familyaları ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı
Ödev III |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
10 |
Amaranthaceae ve Chenopodiaceae familyaları ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
11 |
Apiaceae (Umbelliferae) familyası ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı
Ödev IV |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
12 |
Poaceae (Graminea) familyası ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
13 |
Cyperaceae familyası ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
14 |
Liliaceae familyası ve önemli yabancı ot türlerinin tanımı |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
15 |
Parazitik bitki familyaları:Orobancheceae ve Cuscutaceae |
Önerilen kaynak |
Görsel |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
P.H. Davis. Flora of Turkey and Aegean Islangs. Edinburg University Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur |
0 |
|
2 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
4 |
|
3 |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir |
5 |
|
4 |
Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır |
5 |
|
5 |
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar |
5 |
|
6 |
Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır |
3 |
|
7 |
Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
12 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|